انتشار اوراق مشارکت و تشکیل صندوق‌های تامین سرمایه نقش مهمی در تامین اعتبارات برای فعالیت‌های اقتصادی دارد.

محمدحسن صفرپور معاون اجرایی شرکت تامین سرمایه آرمان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: تامین سرمایه دارای دو بخش است یکی تامین منابع مالی و دیگری مدیریت دارایی‌ها در بخش تامین منابع مالی است که در مورد بخش دوم شرکتهای تامین سرمایه به کسانی تسهیلات می‌دهند که امکان دریافت وام و یا پرداخت وام از سوی بانکها برای آنها وجود ندارد به عنوان مثال جذب اوراق اجاره ماهان برای خرید هواپیما توسط شرکت هواپیمایی ماهان یکی از اقدامات بوده که توسط شرکت تامین سرمایه آرمان انجام شده است.
 
صفرپور ادامه داد: در این رابطه در مورد تامین سرمایه مدیریت دارایی نقش مهمی دارد زیرا مشتریان پولشان را به منظور سپرده‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی در اختیار صندوق‌های تامین سرمایه قرار می‌دهند.
 
معاون اجرایی شرکت تامین سرمایه آرمان ادامه داد: هم اکنون دو صندوق تامین سرمایه با نام صندوق سرمایه‌گذاری آرمان و صندوق سرمایه‌گذاری آرمان شهر در حال فعالیت‌اند که یک صندوق با درآمد ثابت و سود تضمین شده و صندوق دیگر در حال پذیره نویسی از طریق بورس است.
 
وی ادامه داد: از مهمترین فعالیتهای این شرکت می‌توان به تامین مالی پروژه‌های شهرداری به خصوص قطار شهری کرج با همکاری موسسه مالی و اعتباری کوثر اشاره کرد.
 
وی در پایان گفت: عمق شرکتهای تامین سرمایه زیاد نیست و ما رقابت تنگاتنگی با بانکها داریم بیشتر منابع شرکتهای تامین سرمایه از طریق خود بانکها تامین می‌شود چون بانکها اعتبار و منابع مالی بیشتری در تامین منابع مالی مورد نیاز بخش‌های زیربنایی دارند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار