سفیر اندونزی در ایران به همراه خانواده و هیات همراه از بیت تاریخی حضرت امام (ره) در خمین دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، ˈدیان ویرنجوریت ˈ و هیات همراه ضمن دیدار قسمتهای مختلف این خانه قدیمی از جمله محل تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی، با زندگی و تاریخچه شهادت پدر امام خمینی( ره ) نیز آشنا شدند.
سفیر اندونزی درحاشیه این دیدار اظهار کرد: قبل از این که به ایران سفر کنم تاریخ انقلاب اسلامی ایران را بسیار مطالعه کرده بودم اما وقتی به ایران آمدم و بیت امام( ره) را در تهران و اکنون در خمین مشاهده کردم تحت تاثیر فروتنی و ساده زیستی ایشان قرار گرفتم .
وی ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی به وقوع پیوست دانشجو بودم ودر دوران دانشجویی از موفقیت ورهبریت بزرگ امام( ره ) در کتابها بسیار می خواندم اما با دیدن این خانه بیشتر پی به ساده زیستی این رهبر بزرگ بردم .
وی گفت: از هر شخصی در اندونزی سوال شود که امام خمینی ( ره ) که بود و ملت ایران چگونه اند فقط می گویند ˈامام دوست داشتی ،ملت ایران دوست داشتیˈ .
دیان ویرنجوریت در ارتباط با سفر به استان مرکزی نیز گفت: کارم فقط شرکت در کنفرانسها و مراسم رسمی در ایران نیست بلکه به استانهای زیادی در ایران سفر کردم و هر استان توانمندیها وظرفیتهای ویژه خود را دارد.
سفیر اندونزی افزود: استان مرکزی با این که استانی خشک است اما توانسته با فناوری و دانش زمینهای خشک و بایر را حاصلخیز کند که این کار ستودنی است .
وی گفت: دلیل سفر م به استان صنعتی مرکزی این است که زمینه استفاده از توانمندی های صنعتی این استان در کشورم فراهم شود.
گفتنی است: بیت تاریخی امام خمینی(ره) با چهار هزار و 300 متر مربع وسعت حدود 170 سال قدمت دارد و در سال 78 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است./س
 
برچسب ها: بازدید ، سفیر ، اندونزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.