مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اراک از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ روز آلوده و ناسالم را سپری کرده و نیز هوای شهرهای اراک و شازند در شرایط هشدار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، انصاری افزود: بر اساس گزارش مرکز پایش کیفیت هوای اراک میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون در شبانه روز گذشته در اراک 39 میکروگرم بر متر مکعب بوده که بالاتر از استاندارد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: استاندارد سنجش میزان ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوا 25 میکروگرم بر متر مکعب بوده و نیز ذرات معلق در هوای شهرستان شازند امروز فراتر از حد مجاز بوده که بر کیفیت دید افقی تاثیردارد.

انصاری با اشاره به این ذرات به سبب ریزی و نفوذ پذیری تا پایین اراک از ابتدای سال ۱۱ روز آلوده و ناسالم را سپری کرده ترین سطح ریه ها در درازمدت برای سلامتی بسیار خطرناک است گفت: افراد با نقص ایمنی بدن، کودکان و سالمندان و بیماران مزمن نباید در فضاهای باز شهری تردد کنند.

وی افزود: با توجه به وزش باد پیش بینی می شود غلظت ذرات معلق موجود در هوا تا پایان امروزنیز بیشتر از حد مجاز شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: کیفیت هوای اراک در روزهای 16 تا 19 خردادماه امسال به طور متوالی در شرایط هشدارقرار داشت که عامل این هوای مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ناسالم افزایش حجم گرد و غبار در هوا بوده است./س
 
برچسب ها: آلوده ، هوا ، ناسالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.