سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از انتقال مواد انتخاباتی 11 ولایت به دفتر مرکزی این کمیسیون در کابل خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، «نور محمد نور» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دیروز (سه شنبه) در نشست خبری اظهار داشت که مواد انتخاباتی از 11 ولایت به دفترمرکزی کمیسیون مستقل انتخابات در کابل انتقال یافته است.
 
به گفته نور، مواد انتخاباتی از هفت ولایت به شکل کامل و از چهار ولایت دیگر فهرست تعرفه انتخاباتی به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان انتقال یافته است.
 
وی افزود: تا شب گذشته در مجموع 1975 خریطه انتخاباتی به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در کابل رسیده است.
 
نور تصریح کرد که مواد انتخاباتی طی هفت مرحله جمع‎آوری خواهد شد که آخرین مرحله آن آرشیو سازی مواد انتخاباتی است.
 
وی در ادامه با اشاره به 40 مرکزی که در روز انتخابات با دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات ارتباط نداشتند نیز گفت: با هماهنگی‌های انجام شده مواد انتخاباتی این مراکز نیز در حال انتقال به دفتر مرکزی است.
 
این 40 مرکز که در روز برگزاری انتخابات با دفتر مرکز کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ارتباط نداشتند مناطقی از نواحی پامیر ولایت بدخشان بودند.
 
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: برای شفافیت بیشتر در اعلام نتایج آرا، رسانه‎ها، ناظران بین‌المللی و نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری می‌توانند از طریق مانیتور نصب شده در کمیسیون مستقل انتخابات، روند شمارش آرا را نظارت کنند.
 
نور از کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان خواست تا شکایت‎های‌ خود را مورد تقلب و تخلف انتخاباتی در کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی ثبت کنند.
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.