استاندار استان مرکزی گفت: امکان افزایش 50 درصدی محصولات تولیدی حوزه کشاورزی استان با مدیریت هدفمند و بهینه در استفاده از آب و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی فراهم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مقیمی افزود: یکپارچه سازی زمین های کشاورزی در استان صرفه جویی 25 درصدی مصرف آب و افزایش30 درصدی بهره وری در این بخش را همراه دارد
وی گفت : حوزه کشاورزی از بخش های زیربنایی در تولید ثروت، اشتغالزایی و امنیت غذایی است و تعریف راهبردهای صحیح و علمی در مدیریت این بخش نقطه اتکای اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور است.
استاندار استان مرکزی افزود : مهمترین موضوع در حوزه کشاورزی اصلاح ساختار آبیاری سنتی است و باید با تدبیر و استفاده از ظرفیت های قانونی سرعت توسعه شبکه آبیاری نوین افزایش یابد.
مقیمی گفت :رقابت پذیری محصولات کشاورزی ایران در بازارهای جهانی نیازمند ارتقای کیفیت، کاهش قیمت تمام شده و هدفگذاری مناسب بر تولید با الگوی کشت مطلوب است و این موضوعات مهم با آموزش کشاورزان و حرکت به سمت کشاورزی ارگانیک حاصل می شود.
وی با یادآوری سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در 27 خرداد سال 58 افزود: این نهاد که به فرمان امامخمینی (ره) تاسیس شده تاکنون آثار پر خیر و برکت های زیادی را در دوران جنگ ، آبادانی روستاها و مدیریت حوزه کشاورزی داشته است.
استاندار استان مرکزی افزود: رسالت اصلی جهاد کشاورزی امروز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و برای این مهم باید از ظرفیت نخبه ها و مشارکت مردمی به نحو شایسته بهره ببرد./ب

برچسب ها: افزایش ، تولیدات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.