تمام جامعه پزشکی به علت افزایش کاملا ناعادلانه‌ی مالیات‌ها اظهار گله‌مندی و نگرانی کرده‌اند و این در حالی است که برای حل این امر باید خود ریاست جمهوری مداخله کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در حاشیه نشست خبری این سازمان که امروز در محل سالن کنفرانس نظام پزشکی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جامعه پزشکی از وضعیت مالیات‌ها به شدت گله‌مند است، افزود: در بسیاری از شهرستان‌ها روند پرداخت مالیات‌ها توسط سایر اصناف به گونه‌ای است که متاسفانه تنها سازمانی که به طور کامل و ماهیانه تمام مالیات خود را به طور کامل پرداخت نموده و آن هم با هزینه‌های کاملا غیر منصفانه سازمان نظام پزشکی کشور است و این درحالی است که متاسفانه همچنان بسیاری از نهادها و سازمان‌ها با دلال بازی‌های مختلف از پرداخت مالیات سرباز زده است، این درحالی است که تنها نظام پزشکی منظم ترین سازمان در پرداخت به موقع مالیات‌ها است و همین امر متاسفانه موج کثیری در نارضایتی ها را در جامعه پزشکی به وجود آورده است، به گونه‌ای که من واقعا نگران جوشش التهابی جدید در این مجموعه هستم و به همین علت نیازمند رسیدگی جدی شخص مقام ریاست جمهوری برای حل این مشکل و همچنین اعزام بازرس‌های ویژه اقتصادی و وزارت اقتصاد برای نظارت به روند تعیین میزان مالیات ها و همچنین نحوه‌ی پرداخت آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پزشکان از افزایش چند برابری میزان مالیت‌هایشان حتی تا سقف 12 برابری به نظام پزشکی گلایه‌مند شده‌اند، افزود: تمام اینها درحالی است که در کشور‌های دیگر میزان پرداخت سود و مالیات توسط پزشکان کمتر از 2 درصد است و این در حالی است که متاسفانه این آمار برای ارائه تسهیلات توسط پزشکان در رشته‌های مختلف بین 28 تا 32 درصد است، البته قصد سازمان نظام پزشکی ایجاد روندی مقایسه‌ای برای تعیین سقف مالیات‌ها نیست بلکه باید به طور جدی جلوی بوروکراسی‌های اداری و تعیین بی حساب کتاب مالیات‌ها به ویژه در شهرستان‌ها و استان‌ها گرفته شود، زیرا هم اکنون پزشکان عمومی و یا متخصصین اطفال جز آن دسته از شاخه‌های علوم پزشکی است که درآمد چندانی ندارند و این در حالی است که این مالیات‌های سنگین و بی حساب کتاب شامل حال این پزشکان حتی در مناطق محروم نیز شده است و تنها راهگشای این مسئله، دخالت مستقیم مقامات ارشد اجرایی کشور و صدر دولت تدبیر و امید است و این در حالی است که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که 42 درصد از گردش مالی آن‌ را مالیات‌ها تشکیل می‌دهد.

 مطب پزشکان بنگاه معاملات ملکی نیست
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در حاشیه‌ی صحبت‌هایش با اشاره به اینکه متاسفانه طبق ماده 169 قانون نامه‌هایی به مطب پزشکان ارسال شده است، ادامه داد: متاسفانه در شهرستان‌ها و سایر استان‌ها به علت برخی از بوروکراسی‌ها و شاید هم سایر مسائل، نامه‌هایی از طرف سازمان امور مالیاتی به مطب پزشکان ارسال شده است که در آن پزشکان را مکلف به ارائه‌ی صورت معاملات (خرید، فروش و قرارداد‌ها) به صورت فصلی و ارائه فهرست امتناع طرف‌های معامله به صورت ماهیانه کرده است و این درحالی است که این افراد باید متوجه این موضوع باشند که مطب پزشکان بنگاه معاملات ملکی نبوده و نیست و پزشک در ارائه خدمات پزشکی خود به مردم نه خرید و فروشی انجام می‌دهد و نه قراردادی می‌بندد.

دکتر علیرضا زالی همچنین در ادامه صحبت‌هایش در خصوص نارضایتی جامعه پزشکی به علت مسائل پیش آمده اخیر نسبت به سازمان نظام پزشکی، همچنین گفت: یکی از مهمترین مباحثی که در نامه‌های ارسالی از طرف امور مالیاتی استان‌ها و شهرتسان‌ها و حتی خود تهران به مطب پزشکان قید شده است، این است که با توجه به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور در چندین مهلت ارائه صورت‌های معاملاتی فصول فوق را تمدید کرده و هم اکنون برای آخرین بار این مهلت را تا پایان روز 93/4/4 برای اشخاص حقیقی تمدید نموده است، از بنگاه برای استفاده از فرصت قانونی باقی مانده، ثبت اطلاع صورت معاملات در سامانه‌ی متمرکز این سازمان و جلوگیری از مشمول شدن به جریمه‌های قانونی مربوطه، دعوت به عمل می‌آید و واقعا ارسال چنین اعلامیه‌های قانونی برای جامعه پزشکی توهین بزرگی محسوب می‌شود و برای حل این مشکل سازمان نظام پزشکی به قاطعیت اعلام می‌کند که آماده‌ی تشکیل کار گروه‌های مشترک به صورت فوری و ویژه در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف با حضور نمایندگان سازمان‌های امور مالیاتی و نیز در تهران با وزارت اقتصاد است تا این مشکل برطرف شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۹:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
بسمه تعالی, مالیات رو که همه باید پرداخت کنند. ولی باید بعرضتون برسونم که پزشک که باید برای ملت موجب آرامش باشد متاسفانه در حال حاضر تبدیل شدند به بیرحم تریم قشر جامعه. چون با وجود اینکه کاملاٌ به وخامت احوال بیمارانشون آگاهی دارند, بازهم تا پول به حسابشون واریز نشود از جراحی , مداوا و حتی ویزیت ایشان خودداری میکنند. عجبا که به اینگونه افراد هم میشود گفت انسان. در ضمن یه سری به شهرک پزشکان در منطقه دماوند بزنید متوجه میشوید که اگر مالیات از کارگر ساده در شرکت های خدماتی کسر میگردد, پزشک هائی که بخاطر افزایش مال و دارائی رحم و شفقت رو کنار گذاشته و قسم خود را در زمان فارق التحصیلی فراموش کرده اند چرا نباید این کار رو بکنند. البته پزشکان فداکار و زحمت کشی که مثل اکثر ملت کشور عزیز اسلامی در گیرودار زندگی پیر شده اند نور چشم ملت و عاقبت بخیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۲:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
درنهایت هزینه ی مالیات بر پزشکان بر بیماران تحمیل می شود . مالیاتی رو که از پزشکان بگیرند می خواهند توی کجا هزینه کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۲۱:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
در امد سالم جامعه پزشکان خیلی زیاد تر از اکثریت اقشار جامعه است ! تازه درآمد ناسالم و زیر میزی و گران گرفتن خیلی از این قشر خصوصا جراحان و متخصیصن برای همه مردم روشن شده ! حالا میخواهند مالیات درآمد خود که حق مسلم دولت است وبرای منافع ایران و کشور خرج میشه رو زورشون میاد بدن ! آقای دکتر !! یک کارمند معمولی سالی بیش از یک میلیون مالیات میده ! شما که باید حق دولت رو بدی !
Germany
صادق
۲۰:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
هرچی مالیت از پزشکا بگیرن بازم کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
ناراحت چی شما که به فکر پر کردن جیب خودتون هستید یکم بیشتر مالیات بدید یکم هم به فکر اون مریض باشید ثواب داره
Iran (Islamic Republic of)
مودي
۱۹:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
ما كه كارگر هستيم از اين چندر قاضي كه مي گيريم ماليات بدون يك ريال كم و كاست كسر مي گردد. شما پزشكان كه جيب مردم را خالي مي كنيد و پولتان از پارو بالا مي رود گله چه را مي كنيد هرچند خيلي ها ماليات نمي پردازند ...
Iran (Islamic Republic of)
دکترحجب اله علیزاده غریب
۱۷:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
سلام. من دکتر غریب داروساز در شهر محروم از امکانات خنداب زندگی میکنم. لطفا مسولان محترم کشوری ونظام پزشکی توجه بیشتری به ما پزشکان مناطق محروم از همه لحاظ بخصوص مالیات داشته باشند. ممنونم.
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
ای کارد بخوره به شکم بعضی هاتون اینقدر ملتو میچاپید و وقتی میخواهید دو زار مالیات بدین جونتون درمیاد.
آخرین اخبار