فابیو کاپلو سرمربی سابق انگلیس و مربی کنونی روسیه در جام جهانی برزیل معتقد است جنجال به وجود آمده بر سر گل مردود فرانک لمپارد به آلمان در جام جهانی 2010 باعث به کارگیری فناوری تشخیص گل در جام جخانی 2014 شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، فابیو کاپلو که در جام جهانی برزیل هدایت تیم ملی روسیه را بر عهده دارد طی سخنانی در خصوص استفاده از تکنولوژی تشخیص عبور توپ از خط دروازه در رقابت های امسال گفت جنجال 4سال پیش بر سر گل صحیحی که فرانک لمپارد به آلمان زد و ازسوی داور مردود اعلام شد باعث شده فیفا تصمیم به استفاده از این فناوری در جام جهانی برزیل بگیرد.

در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی انگلیس در شرایطی 4بر 1 از آلمان شکست خورد که وقتی بازی 2-1 بود شوت فرانک لمپارد با اصابت به دیرک افقی از خط دروازه گذشت اما داور گل صحیح او را ندید و گل مردود اعلام شد.

پس از این بازی جنجال زیادی برپا شد وبرلزوم استفاده از فناوری تشخیص عبور توپ از خط دروازه بیش از پیش تاکید شد.

اکنون کاپلو با یاد آوری آن حادثه معتقد است آن اتفاق باعث به کارگیری سریع دوربین در جام جهانی امسال شده است.

امسال در دیدار فرانسه- هندرواس این فناوری جدید مورد استفاده قرار گرفت و یکی از سه گل فرانسه با استفاده از آن به اثبات رسید.

کاپلو دراین مورد می گوید:" آیا نتیجه مسابقه فرانسه را دیدید. من در جام جهانی 2010 با انگلیس بودم و تاوان دادم.کارشناسان می دانند که  2-0با 2-2 چقدر تفاوت دارد. "این مسئله(گل لمپارد) به استفاده از تکنولوژی کمک کرد اما بهای آن را ما دادیم."




انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار