این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به برنامه‌ریزی جناح غربی_عربی_عبری برای ایجاد بحران در منطقه از طریق حمایت تروریست‌ها، اظهار داشت: فاز اصلی و اولیه برنامه‌ریزی برای بحران، توسط کشورهای حامی تروریست‌ها در سوریه اجرا شد بنابراین صادرات تروریسم به عراق را در دستور کار قرار دادند.

"سید جلال فیاضی" در گفتگو با سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ناآرامی‌های اخیر عراق، اظهار داشت: باید این نکته را در رابطه با بحران عراق مورد توجه قرار داد که بحران این کشور ادامه صدور تروریسم توسط جناح غربی_ عربی_عبری (صهیونیست) به کشورهای منطقه است.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به برنامه‌ریزی جناح غربی_عربی_عبری برای ایجاد بحران در منطقه از طریق حمایت تروریست‌ها، اظهار داشت: فاز اصلی و اولیه برنامه‌ریزی برای بحران، توسط کشورهای حامی تروریست‌ها در سوریه اجرا شد.
 
فیاضی ادامه داد: همانطور که شاهد بودیم تروریست‌ها در انتخابات سوریه ناکام ماندند بنابراین صادرات تروریسم به عراق را در دستور کار قرار دادند و بحران عراق بعد از انتخابات این کشور و سوریه آغاز شد چرا که این انتخابات مقبول جریان‌های مخالف نبود بنابراین با ایجاد بحران تروریستی در عراق این حرکت را شروع کردند.
 
وی با تاکید بر اینکه امنیت کشورهای همسایه و عراق برای کشورمان حائز اهمیت است، ادامه داد: امنیت کشورهای همسایه به نوعی با امنیت کشورمان پیوند خورده، همچنین کشورهایی که با ایران مرز مشترک دارند از نظر ما باید از امنیت کامل برخوردار باشند، طبیعی است ما به عنوان کشوری که همسایه عراق هستیم، نسبت به حوادث این کشور حساس باشیم.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به سفر نخست وزیر کردستان عراق به تهران گفت: بخش عمده‌ای از مرز مشترک ایران با اقلیم کردستان عراق است از این رو امنیت این کشور می‌تواند با امنیت کشورمان پیوند داشته باشد بنابراین این دیدار می‌تواند در راستای رایزنی‌ها و همکاری‌های امنیتی تعریف شود.
 
وی افزود: در شرایط کنونی با توجه به حساسیت تحولات عراق در رابطه با امنیت کشورمان، این دیدارها می‌تواند همکاری‌های دوجانبه در زمینه تأمین امنیت مرزها را گسترش دهد و زمینه‌های همکاری مشترکی برای مقابله با تروریسیم در منطقه را فراهم کند.
 
فیاضی در پایان خاطرنشان کرد: امنیت دو کشور عراق و ایران به عنوان دو کشور همسایه به هم پیوند خورده و با توجه به این حساسیت ایران هرگونه دخالت بیگانگان و اقدام تروریستی در عراق را محکوم می‌کند و به دنبال این است که با همکاری‌های منطقه‌ای و اقدام دولت و ملت عراق موضوع بحران تروریستی در این کشور را حل کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار