با موافقت نمایندگان، دستگاه‌های اجرایی خدمات متعارف بهداشتی و درمانی را همزمان با ارائه به کارکنان خود به کارکنان ایثارگر و جانبازان نیز ارائه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، موضوع ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ایثارگران بار دیگر از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
وکلای ملت در جریان تصویب قانون بودجه سال 93 براساس بند ج تبصره 16 این قانون دولت را مکلف کردند 100 درصد هزینه‌های درمانی مربوط به ایثارگران بازنشسته و شاغل در دستگاه‌های اجرایی و افراد تحت تکلف آن‌ها اعم از خدمات درمان و بیمه تکمیلی را توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت کند.  
 
هم چنین تصریح کردند: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور مکلف است اعتبارات مورد نیاز را از سرجمع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و صندوق بازنشستگی کسر کند و به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص دهد.
 
اما نحوه خدمات‌دهی درمانی به ایثارگران باعث شد تا تعدادی از نمایندگان استفساریه بند ج تبصره 16 قانون بودجه را در قالب طرحی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی کنند.
 
در این طرح آمده بود آیا حکم بند ج تبصره 16 قانون بودجه سال 93 مانع از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و صندوق‌های بازنشستگی به کارکنان شاغل و بازنشستگان تحت پوشش می‌شود.
 
پاسخ پرسش این استفساریه موجب اختلاف نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود چرا که مخالفین معتقد بودند وقتی مجلس دولت را مکلف کرده است صددرصد هزینه‌های درمانی مربوط به ایثارگران را توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت کند پس نباید انتظار داشته باشد علاوه بر این خدمات دستگاه‌های اجرایی خدمات دیگری را نیز به ایثارگران ارائه کنند البته علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز معتقد بود این موضوع جای اشکال دارد و به احتمال قوی شورای نگهبان به آن ایراد خواهد گرفت چرا که کلیه اعتبارات به بنیاد شهید واگذار شده است.
 
در مقابل موافقان از جمله غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی معتقد بود منظور از این استفساریه، آن دسته از خدماتی است که  به صورت متعارف در دستگاه‌های اجرایی به کارکنان ارائه می‌کنند همان خدمات بهداشتی و درمانی متعارف را به کارکنان ایثارگر نیز ارائه کنند.
 
سرانجام پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان، موضوع رفع ابهام و قرار شد در متن استفساریه کلمه متعارف گنجانده شود تا منظور از این استفساریه صرفا خدمات بهداشتی و درمانی متعارف باشد بنابراین موضوع استفساریه به شکل زیر مورد تصویب قرار گرفت:

آیا حکم بند ج تبصره 16 قانون بودجه سال 93 کل کشور مانع از ارائه خدمات بهداشتی درمانی متعارف دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و صندوق‌های بازنشستگی به کارکنان شاغل و بازنشستگان تحت پوشش خود می‌شود.
 
پاسخ: خیر، مانع نمی‌شود.
 
نمایندگان با 160 رای موافق،‌19 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر با این استفساریه موافقت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار