در حالي که هند در حال انتصاب دولتي جديد به اميد بهبود وضعيت اين کشور است بسياري از کشورهاي ديگر در منطقه خاورميانه همچنان غرق در آشوب ها و خشونت هاي شديد هستند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از وان اينديا ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " پاسیکریت پاین " نوشت : در حالی که تصور می شود که تغییر دولت در هند ناآرامی های این کشور را در سطح خاورمیانه به اوج رسانده است اما اتفاقات اخیری که در عراق رخ داد این تفکر را از بین برد . تروریستهای تکفیری بعثی از هفته گذشته با یورش به موصل ، دومین شهر بزرگ عراق در شمال این کشور تعداد زیادی از شهروندان آن را به قتل رسانده و کنترل کل شهر را بدست گرفتند . 

این تروریستها از جنایات خود علیه مردم عراق بخصوص شیعیان فیلمبرداری و عکس برداری کرده و بعنوان نشانه های افتخار و پیروزی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر کردند . 

در ادامه این مقاله آمده است : بازی خطرناکی که عربستان سعودی با همکاری آمریکا از طریق تقویت نیروهای مسلح تروریست افراطی در سوریه و دیگر مناطق خاورمیانه آغاز کرده می تواند عواقب وحشتناک و غیرقابل جبرانی برای خود آنها داشته باشد . این دو هم پیمان ( واشنگتن و ریاض ) میلیاردها دلار از بودجه داخلی خود را برای تقویت عوامل تروریستی و مسلح در سوریه اختصاص داده اند در حالی که در مقابل ارتش سوریه تلاش می کند با سرکوب تروریستها آرامش را به این کشور و در نهایت کل منطقه بازگرداند . 

تعدادی از این تروریستهای تقویت شده توسط عربستان و آمریکا اکنون در عراق بسر می برند و مشغول جنایات خود علیه مردم این کشور هستند . موصل _‌ که اکنون در محاصره تروریستهای مسلح تکفیری بعثی قرار دارد _ یکی از شهرهای نفت خیز عراق بوده و سقوط آن می تواند منجر به صعود بی سابقه و غیرمنتظره قیمت جهانی نفت شود . 

این پایگاه خبری همچنین  افزود :‌ حقیقت این است که عربستان سعودی و آمریکا مسئول هرگونه جنگ ،‌ خشونت و خونریزی در خاورمیانه و دیگر کشورهای دنیاست . سعودیها همواره از اینکه واشنگتن را مشتاق و متمایل به تقویت تروریستهای افراطی در سراسر دنیا کند استقبال کرده اند . بر هیچکس پوشیده نیست که ریاض پس از رژیم صهیونیستی دومین حکومتی است که بیشترین فشارها را بر اوباما برای حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران وارد کرده اند . 

طی ماه های اخیر بیشترین خشونت ها و جنایات در شهرهای عراق به وقوع پیوسته است . صدها کشته و هزاران زخمی دستاورد تجاوز ده ساله آمریکا به عراق خروج نمادین از آن می باشد . میلیونها شهروند بی گناه عراقی از آغاز درگیری ها و تنش ها در این کشور خانه های خود را رها کرده و در کمپ های مهاجران آواره شده اند . 

مقامات آمریکایی از سال های آغاز حمله به عراق تاکنون همواره به اهداف دروغین خود مبنی بر بشردوستی و کمک به منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی تاکید تاکید دارند در حالی که آنچه بر روی زمین رخ میدهد و از چشم جهانیان نیز پنهان نمانده ،‌چیز دیگری است . 

سعودی ها همواره به ایران بعنوان یک دشمن شماره یک در منطقه و کشوری که بر خلاف عربستان اکثریت شیعی هستند ، نگاه کرده است . در این راستا تصور می کند که با ایجاد فشار بر سوریه و کمک به براندازی دولت "‌بشار اسد " می تواند یکی از هم پیمانان تهران را از میدان خارج کرده و به نوعی در مبارزه غیرمستقیم با ایران به پیروزی برسد . 


انتهای پیام /
برچسب ها: مسئول ، خاورمیانه ، کشور ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار