سرپرست فرمانداری قزوین گفت: مراکز دولتی مطمئن‌ترین خریدار گندم کشاورزان هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
منوچهر حبیبی اظهار کرد: خرید گندم رونق اقتصادی به ویژه در عرصه‌های کشاورزی و حمل و نقل را در پی دارد و باید با برنامه‌ریزی مناسب زمین خدمت‌رسانی مناسب به کشاورزان در این زمینه فراهم شود.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه با ارائه خدمات مناسب از سودجویی دلالان جلوگیری می‌شود  به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به سودجویی برخی افراد فرصت‌طلب در سایر استان‌های کشور طی سال‌های گذشته کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید رسمی دولتی از بروز مشکل در این زمینه جلوگیری کنند.
 
 حبیبی در ادامه یادآور شد‌: با تجهیز و افزایش مراکز خرید و اعلام به موقع نرخ تضمینی تمهیدات لازم در این زمینه پیش‌بینی شده است.
 
مدیرکل غله استان قزوین نیز در این جلسه نرخ خرید تضمینی گندم را به طور متوسط 410 هزار و 500 ریال اعلام و اضافه کرد: محصول کشاورزان به نسبت درصد افت محصول و سن‌زدگی حداکثر تا دو درصد بدون کسر بها قابل خرید است.
 
فریبرز انوری‌فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه براساس برآورد کارشناسان اداره کل جهاد کشاورزی، پیش‌بینی برداشت گندم در استان قزوین در سال جاری حدود 220 هزار تن است، اظهار کرد: امسال 30 مرکز خرید گندم با ظرفیت بیش از 250 هزار تن در استان قزوین پیش‌بینی شده است.
 
 وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های حمایتی دولت برای کشاورزان بیان کرد: پرداخت بهای بیشتر از نرخ دولتی از سوی دلالان کارشناسی نیست و احتمال سودجویی را در پی دارد.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: مراکز خرید گندم دولتی در استان قزوین تا زمانی که محصول کشاورزان به طور کامل برداشت شود، دایر است.
 
بهرامی معاون برنامه‌ریزی فرمانداری قزوین نیز در سخنانی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب به منظور تحویل به موقع گندم کشاورزان و پرداخت مطالبات آنها، خواستار تشکیل کمیته نظارتی به منظور تسهیل در ارائه خدمات مناسب به مردم در این زمینه شد/س
برچسب ها: دولتی ، گندم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.