بیرجند/

اعتدال، منش اجرایی دولت یازدهم است

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند از تمامی مسئولان تقاضای روشنگری جامعه و تنویر افکار عمومی داشت و گفت: اگر تمام مسئولان در حوزه خود روشنگری داشته باشند هیچ مشکلی در جامعه به وجود نمی‌آید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، ، خلیل خلیلی صبح امروز در جمع دانشگاهیان دانشگاه صنعتی بیرجند، اظهار کرد: میلاد آخرین منجی بشریت با سالروز تحقق حماسه سیاسی مورد انتظار رهبر فرزانه انقلاب تقارن پیدا کرده است.

وی افزود: ملت ایران راغب به دولت کریمه‌ای هستند که در آن اسلام و مسلمانان عزت دارند و نفاق و دورویی و اهل آن ذلیل هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان این‌که اعتدال به معنای میانه‌روی است، تصریح کرد: اعتدال به معنای یک منش سیاسی نیست بلکه معنای یک منش اجرایی را می‌دهد.

خلیلی با بیان این‌که حماسه بزرگ ملت ایران در 24 خرداد سال 92 از چند جهت فابل توجه است، تصریح کرد: یکی از نکته‌های این حماسه این است که مردم مجدد تصیمیم گرفتند که در سرنوشت خود نقش داشته باشند و باور کردند که باید پای صندوق‌های رأی بیایند و این به معنی رشد دموکراسی مردم است.

وی بیان کرد: رهبر می‌فرمایند: «صندوق‌های رأی یک امانت است» لذا انتخابات دموکراسی را در قالب یک فتوا به تصویر می‌کشید.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: مردم در 24 خرداد سال 92 با حضور گسترده خود پای صندوق‌های رأی به جهانیان اعلام کردند که در کشور ایران رقابت، جوانمردانه است و کاندیداها رو در روی یکدیگر نیستند بلکه کنار هم در صف رأی می‌ایستند.

خلیلی گفت: رئیس جمهور متعلق به همه است بنابراین همه باید دست در دست یکدیگر و با همدلی و یکپارچگی برای حل مشکلات قدم برداریم.

وی اظهار کرد: اگر جامعه در دموکراسی رشد پیدا کند اولویت‌ها را تشخیص می‌دهد و مشکلات را برطرف می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: سیاست‌های کلی نظام در دولت‌ها تغییری نمی‌کند بلکه روش‌های اجرا متفاوت است و احترام به اکثریت در صدر اهداف قرار دارد.

خلیلی گفت: امیدواریم با تلاش و همکاری همه مدیران و مردم به ویژه قشر تحصیل‌کرده دانشجو و دانشگاهی بتوانیم در رشد و اعتلای این کشور تأثیرگذار باشیم.

وی با تأکید بر اعتلای کشور از مجرای علمی و دیدگاه‌های نقادانه علمی، بیان کرد: از قشر دانشگاهی تقاضا می‌شود علاوه بر مباحث علمی در مباحث اجتماعی عالمانه نقد داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند از تمامی مسئولان تقاضای روشنگری جامعه و تنویر افکار عمومی داشت و گفت: اگر تمام مسئولان در حوزه خود روشنگری داشته باشند هیچ مشکلی در جامعه وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: بیرجند ، اعتدال ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.