میرمرادزهی گفت: پروژه‌های مطالعه شده و آماده برای مهار آب‌های مرزی که از سوی مجلس به تصویب رسیده است باید در اولویت وزارت نیرو قرار بگیرد.

هدایت‌الله میر مراد زهی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: پروژه‌های مطالعه شده و آماده برای مهار آب‌های مرزی که از سوی مجلس به تصویب رسیده است باید در اولویت وزارت نیرو قرار بگیرد چون سهل‌انگاری در این زمینه به موضوع کم‌آبی در کشور دامن می‌زند.
 
وی در ادامه افزود: متأسفانه بسیاری از پروژه‌هایی که در این زمینه به تصویب رسیده در معاونت ریاست جمهوری به مشکل اعتبار برخورد کرده که امیدواریم با عنایت و توجه دولت به مسئله، این معضل حل شود.
 
میرمرادزهی با اشاره به استفاده از آب‌شیرین‌کن در مناطق کویری افزود: کنترل وان‌ها، مهار آب‌های مرزی و جمع‌آوری آب باران باید در اولویت قرار گیرد تا هزینه گزاف آب‌شیرین‌کن رفع شود.
 
وی با توجه به بودجه‌های اختصاص داده شده برای آب‌شیرین‌کن افزود: باید برنامه‌ریزی در جهت مهار آب‌ها و ساخت سد در اولویت باشد زیرا مسئله سلامت مردم برای ما مهم و در آینده ممکن است به مشکل برخورد کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، مهار ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار