وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شب گذشته به دیدار خانواده های دکتر هادی سنجری و روح ا... کریمی از جانبازان ستاد مرکزی وزارت بهداشت رفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ وزیر بهداشت در این دیدار ضمن قدردانی و تشکر از ایثار گری و رشادت های این دو جانباز در طی دوران دفاع مقدس و اهدا لوح تقدیر، گفت: باید خدمات بهداشتی و درمانی مناسب تری به جانبازان و ایثارگران ارائه شود.

 وزیر بهداشت در حاشیه این دیدار به عملکرد وزارت بهداشت طی چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: دولت در این مدت وزارت بهداشت را حمایت کرد و امیدواریم این حمایت ها ادامه یابد.
وی با ابراز امیدواری در خصوص بهبود عملکرد این وزارتخانه در آینده گفت: باید دولتمردان باور داشته باشند که مردم در حوزه بهداشت و درمان دارای مشکلاتی هستند که این مشکلات با همکاری و همیاری دولت و مجلس برطرف می شود.

دکتر هاشمی در ادامه افزود: علاوه بر کمک‌ها و همیاری دولت و مجلس، مردم نیز باید با توانمند سازی و توجه هرچه بیشتر خود به سلامتی و مراقبت از خودشان تلاش کنند.
 
برنامه ریزی برای آغاز طرح تحول نظام بهداشتی در کشور

وزیر بهداشت در حاشیه این دیدار از برگزاری اجلاس روسا و معاونین بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: این اجلاس دو روزه به منظور برنامه ریزی و تبادل نظرات میان روسا و معاونین برای آغاز طرح تحول نظام بهداشتی در کشور برگزار می شود که در قالب 10 برنامه و 5 برنامه عملیاتی می باشد.

وی در ادامه افزود: امید است با آغاز این طرح، تحولات سازنده ای در حوزه بهداشت مناطق روستایی و حاشیه نشین ایجاد شود.

ضرورت اتکاء به تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی داخلی

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر اتکاء به تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی داخل کشور گفت: داروهای تولید داخل قابل رقابت با داروهای ساخت خارج بوده و اثربخشی آن توسط انجمن های علمی به اثبات رسیده است، بنا بر این وظیفه ملی ما این است که از واردات دارو جلوگیری کنیم.
وزیر بهداشت در ادامه به برخی از بیماری های خاص مثل تالاسمی اشاره کرد و گفت: این بیماری ممکن است سالیانه 200 میلیون تومان برای دولت هزینه داشته باشد، بنابراین زوج ها باید بر ضروری بودن انجام مشاوره های قبل از ازدواج در این رابطه توجه ویژه نیز داشته باشند تا بتوانند از بروز چنین بیماریهایی و تحمیل هزینه های بالا به خانوار ها و دولت جلوگیری کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دولت در نظر دارد طوری برنامه ریزی نماید تا با تولید 25 درصد مواد اولیه دارویی و نیز اقلام دارویی وابستگی به خارج از کشور را کمتر کند.

گفتنی است در این دیدار دکتر علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سید محمد هادی موسوی مشاور وزیر در امور شاهد و ایثار گران، طاهر موهبتی معاون حقوقی و امور مجلس و دکتر زارع نژاد مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار