کارشناس فوتبال گفت: میانگین سنی تیم ملی اسپانیا خیلی زیاد است و این تیم نیاز به تحولی اساسی دارد و باید بازیکنان جدیدی را جذب کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران امیر حاج‌رضایی در خصوص بازی مکزیک و کامرون گفت: این 2 تیم بختی برای رفتن به راه های دور ندارند، در این گروه به جز میزبان یعنی تیم برزیل، کرواسی را مهم‌تر می‌دانم و شانس این تیم برای صعود بیشتر از کامرون و مکزیک است. تیم ملی کامرون فاصله زیادی با تیم رویایی سال 1990 دارد و بازیکنان این تیم سالخورده شده‌اند و اگر تغییری در این تیم ایجاد شده با تغییر نفرات است و کامرونی که ما دیدیم تیمی نبود که در ذهن‌مان داشتیم.

وی افزود: ستاره‌های کامرون در باشگاه هایشان هم ثابت نیستند و معمولا به عنوان بازیکن ذخیره از آنها استفاده می‌شود و این موضوع در عملکرد کامرون بسیار موثر است.

حاج‌رضایی ادامه داد: بختی برای کامرون قائل نیستم. بازسازی روحی یکی از کارهای مربی بازنده است. طوری که دل‌بوسکه سرمربی تیم اسپانیا پس از شکست سنگین 5-1 مقابل هلند به تحسین بازیکنانش و حفظ روحیه‌ی آنها پرداخت.

حاج‌رضایی درباره‌ی مربی کامرون اظهار داشت: مربی 66 ساله کامرون یک مربی سطح اول نیست و یک مربی سطح B است. سرمایه‌گذاری و منابع مالی در کامرون با مشکل روبروست و تمام دارایی این تیم همین است که داریم می بینیم و شانس برای صعود این تیم به دور بعد نمی‌بینم.

امیر حاج‌رضایی در خصوص تیم مکزیک عنوان کرد: هررا (مربی مکزیک) نسبت به عملکرد داوری معترض بود چرا که 2 گل این تیم به دلیل آفساید اعلام شدن پذیرفته نشده.
وی اظهار داشت: رافا مارکز بازیکن مکزیک 4 بار است که در جام جهانی حضور داشته است و این موضوع در این رقابت‌ها بی‌سابقه است. مارکز برای این بازی (بازی مقابل کامرون) که سرعت زیادی نداشت مناسب است اما مقابل تیمهایی مثل برزیل و کرواسی پیری‌اش را نشان می‌دهد چرا که 35 سال برای یک دفاع میانی خیلی زیاد است.
امیرحاج رضایی در خصوص بازی اسپانیا و هلند گفت: تیم ملی هلند بعد از سه شکست رقت‌انگیز در یورو 2012 دست به یک خانه تکانی زد و از تیم سابق بازیکنانی چون آرین روبن و رابین فن پرسی باقی مانده اند. هلند تیمی جوان و مبتنی بر بازیهای فیزیکی است و تاثیر این موضوع را در خطاهای زیاد بازیکنان این تیم شاهد بودیم.

وی افزود: بازیکنان هلند خیلی سرعت دارند و به اعتقاد فن خال سرمربی هلند اگر بازیکنان تاکتیکهای مربی را ادامه دهند می‌‌توانند راه‌های دور را  طی کنند هرچند که بازیکنان و مربیان هلند از قهرمانی صحبتی نمی‌کنند. هلند در بازی مقابل اسپانیا با سیستم 3-4-3 (با سه مدافع مرکزی، 4 هافبک و 3 مهاجم) بازی کرد.
 
حاج رضایی در خصوص عملکرد تیم ملی اسپانیا بیان داشت: اسپانیا خیلی ضعیف کار کرد یکی از دلایل ضعف اسپانیا افزایش سن بازیکنان این تیم است اسپانیا به یک نوزایی و رنسانس احتیاج دارد و میانگین سنی این تیم باید کاهش یابد دلیل دیگر ضعف اسپانیا این است که هر سه تیم صدر جدول (یعنی اتلتیکو مادریدی رئال مادرید و بارسلونا) درگیر مسابقات زیادی بودند که باعث خستگی آنها شده بود.

حاج رضایی در خصوص بازی شیلی و استرالیا تصریح کرد: این 2 تیم با نگاهی که به بازی اسپانیا و هلند داشتند و با توجه به نتیجه این دیدار به مصاف هم رفتند. به نظرم شیلی تیمی خطرناک است بخت قهرمانی ندارد ولی می‌تواند به برخی از تیمها آسیب بزند و آنها را شکست دهد این تیم تلفیقی از تکنیک و سرعت است. فوتبال شیلی از یک فوتبال غنی و تکنیکی آمریکای جنوبی است و تیم دست و پا بسته‌ای نیست و به اعتقادم در برابر اسپانیا هم حرفهای زیادی برای گفتنم خواهد داشت.

حاج رضایی در پایان در خصوص تیم ملی استرالیا خاطر نشان کرد: استرالیا برخلاف ایران از تمام روزهای فیفا استفاده کرد و بازی تدارکاتی زیادی انجام داد و کاملا برای این رقابتها خودشان را آماده کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار