واگذاري امور اجرايي به بخش خصوصي و حمايت از آن در راستاي رشد و توسعه استان زنجان يكي از اهداف سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان به شمار مي رود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون امور بازرگاني سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به راه اندازی  اولين نمايشگاه و فروشگاه دائمي فرش دستباف در استان زنجان توسط اتحاديه فرش دستباف روستايي گفت : واگذاري امور اجرايي به بخش خصوصي و حمايت از آن در راستاي رشد و توسعه استان زنجان يكي از اهداف سازمان به شمار مي رود كه خوشبختانه هم اكنون شاهد تحقق اين امر و آغاز فعاليت هاي تاثير گذار بخش خصوصي در بخش فرش دستباف زنجان و حمايت از اين صنعت و هنر بي نظير استان زنجان هستيم.

مسيبي افزود : از ابنداي امسال نمايشگاه و فروشگاه دائمي فرش دستباف با حضور فعال بخش خصوصي در زنجان در جهت متمركز ساختن امور مربوط به تهيه ، توليد و فروش فرش استان در بازار هاي داخلي و خارجي به بهره برداري رسيد.

وی يادآور شد : در اين مجموعه علاوه بر فروشگاه فرش ،‌ مواد اوليه از سوي اتحاديه توزيع و نيز كارگاه متمركز فرش در نظر گرفته شده است.

معاون امور بازرگاني سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان ادامه داد : با راه اندازي اين گونه فروشگاهها ما مي توانيم شاهد معرفي فرش دستباف استان به دنيا و رشد صادرات آن از استان باشيم ، به طوري كه با آموزش آخرين طرح هاي پر مخاطب دنيا به فرشبافان و توزيع مواد اوليه مرغوب به آنان و نيز با فروش اين فرش ها به صورت متمركز به تجار و بازرگانان شاهد رونق اين صنعت ارزشمند در استان زنجان باشيم.


مسیبی از تهيه تفاهمنامه اي بين سازمان ، مركز ملي فرش و استانداري خبر داد و يادآور شد : با امضاي اين تفاهم نامه در جهت حمايت از فرشبافان استان ، حدود 400 دار قالي ارگونومي به فرشبافان استان داده خواهد شد و آموزش آنها پيگيري خواهد شد.

وي خاطر نشان کرد : اعزام هيات هاي تجاري به استان و حضور تجار و توليد كنندگان فرش استان در نمايشگاههاي بين المللي از جمله ساير مفاد اين تفاهم نامه است كه در صورت امضا عملياتي خواهد شد./س



برچسب ها: بخش ، خصوصی ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.