رییس فرهنگستان علوم اسلامی گفت : امام زمان (عج) در بین مردم بوده و شاهد و ناظر اعمال ما می باشد و ظهور و غیبت ایشان برای مانباید فرقی داشته باشد و وظیفه ما این است که از دستورات دینی اش اطاعت کنیم.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، در مراسم نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران که با حضور خیل عظیمی از عاشقان و شیفتگان آن حضرت برگزار شد، ، گفت: حداقل‌ وظیفه فرد در برابر معصوم(ع) این است که ایشان را ولی خدا و واجب الطاعه بداند.و به سخنان انان گوش فرادهد .

وی افزود : بنا بر روایت نبی‌اکرم(ص) مبنی بر این‌که فرمود  شعبان ماه من است، منظور از سخن این است که پیامبر(ص) در این ماه سعی در شفاعت و کمک به مردم دارند.و اهل بیت هیچ نیازی به دعای انسان ها ندارند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد : دعای مردم برای ظهور ولی عصر(عج) به معنای آمادگی افراد برای ظهور ایشان و پذیرش دستورات الهی است، افراد با این کار به نوعی قرب به خدا پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری تاکید کرد : انسان‌ها باید امام زمان(عج) را حاضر دیده و ظهور ایشان برای مردم به یک معنا باشد، و  انسان‌ها همان‌گونه که بدون دیدن خداوند متعال به او ایمان می‌آورند، باید ظهور و غیبت حضرت حجت بن الحسن(عج) برای آن‌ها فرقی نداشته باشد و در هر صورت از دستورات ایشان پیروی کنند.

وی تاکید کرد :  مردم باید امام عصر(عج) را شاهد و ناظر بر اعمال خود ببینند، و صاحب الزمان(عج) هر چند در زمان غیبت به سر می‌برند، ولی در میان مردم بوده و بر اعمال و رفتار مردم نظارت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقریدر پایان خاطر نشان کرد : درک وجود حضرت حجت بن الحسن(عج) به معنای درک مسیر پیامبر اکرم(ص) و پذیرش ولایت ایشان است، که در این صورت حیات و برزخ افراد به سمت مسیر پیامبر(ص) می‌رسد و به معرفت توحیدی و حقیقی دست .
برچسب ها: اعمال ، مردم ، اطاعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار