مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: در حال حاضر به همت شبکه گسترده تعاون روستایی 42 مرکز در امر خرید گندم و کلزا در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

لطف‌الله نامور امروزدر گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: یکی از وظایف و رسالت‌های تعاون روستایی خرید و ذخیره‌سازی محصولات تولیدی مازاد کشاورزان به قیمت تضمینی است تا زحمت‌کشان و تولیدکنندگان بتوانند به راحتی محصولاتشان را به فروش رسانده و دغدغه‌ای در دریافت منابع حاصل از آن نداشته باشند.

ویبیان کرد: در این زمینه 12 مرکز خرید کلزا در سطح استان اردبیل فعال شده که 9 مرکز متعلق به شمال استان و شهرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار است که بیشترین محصول در این مناطق تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل ادامه داد: ما از 11 خرداد ماه کار خرید محصولات را از زارعان آغاز کردیم تا تولیدکنندگان کلزا به راحتی بتوانند محصولات خودشان را تحویل مراکز خرید کرده و بهای آن را در کمترین زمان دریافت کنند.

نامور گفت: ما نیز محصول خریداری شده کلزا را به دلیل فساد‌پذیری سریع‌تر به سرعت به مراکز استحصال روغن نباتی ارسال می‌کنیم تا این امر به سرعت انجام شود.

وی در مورد خرید محصول گندم نیز عنوان کرد: 33 مرکز خرید گندم به همت شبکه تعاون روستایی در سطح استان دایر شده تا به عنوان مباشر خرید، محصول زارعان را به قیمت تعیین شده خریداری و نسبت به ذخیره‌سازی آن اقدام کند.

مدیرکل تعاون روستایی استان افزود: از این 33 مرکز تاکنون 15 مرکز در پارس‌‌آباد و بیله‌سوار فعالیت خود را آغاز کرده و تا دیروز نیز 18 هزار تن محصول گندم خریداری شده که بخش عمده‌ای از آن توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، مرکز ، خرید ، گندم ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.