معاون والی غزنی با اشاره به حضور پرشور شهروندان غزنی پای صندوق‎های رأی، اظهار داشت: مردم هشدارهای طالبان برای عدم مشارکت در انتخابات را جدی نگرفته و نمی‌گیرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ "محمد علی احمدی" معاون والی ولایت غزنی در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل با اشاره به حضور پرشور شهروندان غزنی پای صندوق‎های رأی، اظهار داشت: هشدار طالبان از سوی مردم جدی گرفته نمی‎شود.
 
این مقام ولایتی در ادامه تصریح کرد: هرچند طالبان به صورت مکرر با انتشار اعلامیه‎های تهدیدآمیز ازمردم غزنی خواسته تا از شرکت در انتخابات خود داری کنند اما مردم نظر به اعتمادی که به توانمندی نیروهای امنیتی افغان دارند، بی‎اعتنا به این هشدارها به شکل گسترده در پای صندوق‎های رأی حضور یافته‌اند.
 
وی وضع امنیتی این ولایت را رضایت‎بخش توصیف کرد و افزود: طالبان تا کنون فقط توانسته‌اند هشدار دهند اما این گروه در شکل‎دهی به اقداماتی که بتواند بر میزان حضور مردم تأثیر داشته باشد، ناکام و ناتوان مانده‌اند.
 
این مقام ولایتی افزود: با توجه به ملاحظات امنیتی، از مجموع 394 مرکز رأی‎گیری، حدود 100 مرکز رأی‎گیری در این ولایت تعطیل  است اما در مراکز باز و فعال هیچ تهدید امنیتی وجود ندارد.
 
به گفته احمدی مراکزی که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات مسدود اعلام شده، مراکزی هستند که در آنها نشانه‎هایی از تهدیدات امنیتی و احتمال تقلب و تخطی‎های انتخاباتی وجود داشته است.
/انتهای پیام

منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار