دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آغاز شد.

مردم افغانستان امروز برای انتخاب رئیس جمهور کشورشان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق های رای می روند. همزمان با برگزاری انتخابات در این کشور، تدابیر امنیتی شدیدی در مناطق و شهرهای مختلف به اجرا گذاشته شده است و نیروهای امنیتی در ورودی شهرهای  بزرگ مستقر شده اند تا امنیت مراکز رای گیری را تامین کنند. 

در همین حال طالبان بار دیگر از مردم خواست انتخابات را تحریم کنند. طالبان این انتخابات را به منزله تثبیت اشغالگری آمریکا در افغانستان دانست. 

محمود واثق خبرنگار این شبکه در کابل در گزارشی با اشاره به پایان حکومت طالبان در سال دو هزار و یک در افغانستان به یکی از شهروندان افغان که به کار کفاشی مشغول است و تحولات سیاسی کشورش را از نزدیک دنبال می کند اشاره کرد و افزود: وی معتقد است انتخابات امروز حتی ذره ای در زندگی آنها تغییر ایجاد نخواهد کرد ولی با این حال اصرار دارد که در انتخابات شرکت کند. 

این شهروند می گوید: می خواهیم در انتخابات شرکت کنیم تا ثابت کنیم که رئیس جمهور باید از طریق انتخابات تعیین شود نه از طریق توطئه و جنگ. 

در ادامه گزارش آمده است: آنچه دغدغه ها و نگرانی هایی برای شهروندان افغان به وجود آورده است شکننده بودن اوضاع امنیتی در کشور و ادامه جنگ در برخی مناطق است که شمار زیادی کشته و زخمی گرفته است و همچنان نیز قربانی می گیرد. مقامات افغانستان می گویند بیش از یکصد و نود هزار نظامی ارتش و پلیس حمایت از مراکز رای گیری را بر عهده دارند و توانایی خود را برای مقابله با چالش های امنیتی بدون حمایت نیروهای خارجی نشان می دهند. 

محمد ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: از همه شهروندان می خواهیم در انتخابات و این مراسم تاریخی شرکت کنند. سرنوشت کشور از طریق صندوق های رای مشخص خواهد شد. نیروهای امنیتی ما به هرگونه تهدیدی واکنش نشان می دهند. 

در ادامه گزارش آمده است: کابل پایتخت افغانستان پس از پایان تبلیغات ریاست جمهوری به چیزی شبیه یک پادگان نظامی تبدیل شد. تعداد زیادی پست ایست و بازرسی ایجاد شده است و تدابیر امنیتی بی سابقه ای به اجرا گذاشته شده است تا از وقوع حملاتی که طالبان تهدید به انجام آنها کرده است جلوگیری شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار