رییس جمهوری آمریکا در سخنانی تاکید کرد اعزام نیروی زمینی به عراق در دستور کار آمریکا نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه اسکای نیوز: "باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا لحظاتی پیش در سخنانی تاکید کرد اعزام نیروی زمینی به عراق در دستور کار آمریکا نیست اما از تیم امنیتی خواسته ام که گزینه های خود را مطرح کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبران عراق توانایی عبور از اختلاف را در سایه اختلافات فرقه ای ندارند گفت: امکان ندارد که آمریکا به نیابت از عراق مامور تامین امنیت این کشور شود.

رییس جمهوری آمریکا با بیان اینکه رهبران عراق باید تصمیمات دشواری اتخاذ کنند و تلاش خود را به کار ببندد افزود: عراق دارای حاکمیت مستقل بوده و باید خود مشکلاتش را حل کند.

"باراک اوباما" با اشاره به اینکه بدون برقراری ثبات داخلی در عراق حمایت از این کشور موثر نخواهد بود، گفت: من در رابطه با کمک به عراق با اعضای کنگره مشورت خواهم کرد.

وی با تاکید بر این نکته که جنگ سوریه به عراق انتقال یافته است تصریح کرد: بدون توافق گروه های عراقی دخالت نظامی در این کشور بی فایده خواهد بود.

رییس جمهوری آمریکا افزود: نیروهای عراقی به دلیل اوضاع بحرانی در این کشور تعهد و اراده ای به کار ندارند و امکان دارد که در صورت تعرض داعش به اماکن مقدس عراق در این کشور درگیری فرقه ای بروز یابد.

"اوباما" در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با هرج و مرج در عراق امکان تهدید منافع ما در منطقه وجود دارد گفت: هماهنگی سیاسی واشنگتن با دولت عراق چند روز به طول می انجامد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اوباما ، رییس ، جمهور ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار