وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات ابرازی برای بالا بردن یک جناح و زمین زدن جناح دیگر و تقویت یک عده و تضعیف یک عده نمی‌شود، وزارت اطلاعات دست برادری به همه جریان‌هایی که اصل نظام مقدس اسلامی، قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را باور دارند می‌دهد و از فعالیت همه آن‌ها صیانت می‌کند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک زادروز امام عصر(عج) به محضر مقام معظم رهبری و مردم شهیدپرور ایران اسلامی گفت: در آیه 55 سوره نور خداوند وعده داده است که صالحان را به خلافت خود بر زمین خواهند رسانید.

وی در ادامه افزود: این وعده خداوند است و وعده خدا تخلف‌پذیر نیست، بنابراین آیه شریفه، یکی از رهاوردهای حکومت حضرت مهدی(عج) امنیت است، در حکومت امام زمان(عج) همه انسان‌ها از امنیتی پایدار توام با نشاط بهره می‌برند، قرآن می‌فرماید انسان‌هایی که ایمان آورده و ایمان خویش را با ظلم نمی‌آلایند امنیت حق طبیعی آن‌هاست، از سوی دیگر امنیت بسترساز شکوفایی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و سایر عرصه‌هاست.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: یکی از رهاوردهای حکومت مهدوی، برقراری امنیت پایدار بوده و حکومتی که سایه و ظلّ آن حکومت است، باید از این ویژگی برخوردار باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سایه‌ای از حکومت امام زمان(عج) است و یکی از رهاوردهای این حکومت باید برقراری امنیت برای مردم عزیز ما باشد چرا که وظیفه نظام اسلامی تولید امنیت برای مردم است.

وی افزود: امسال که مقام معظم رهبری آن را به عنوان سال "فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری کردند، تحقق این شعار در پرتو امنیت امکان‌پذیر خواهد بود، چرا که برقراری امنیت، شرط شکوفایی فرهنگ و اقتصاد است، بدون امنیت اندیشه‌های فرهنگ‌ساز بارور نمی‌گردد و نوپردازی‌ها، خلاقیت‌ها و ابتکارات فرهنگی به مغز اندیشمندان فرهنگی خطور نمی‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی گفت: بدون امنیت، سرمایه گذاری صورت نمی‌پذیرد چرا که سرمایه ترسو بوده و با احساس ناامنی از محیط ناامن می‌گریزد، رونق اقتصادی کشور در این سال فرهنگ و اقتصاد منوط به این است که در جامعه امنیت پایدار برقرار باشد.

وزیر اطلاعات اظهارداشت: در فرهنگ اسلامی ما و در کتاب آسمانی ما سه مولفه امنیت، فرهنگ و اقتصاد با همدیگر یک پیوند ناگسستنی و بر روی یکدیگر تاثیرگذاری تعیین‌کننده‌ای دارند، امنیت و اقتصاد بسترساز فرهنگ عبودیت هستند.

وی افزود: زمانی که در یک جامعه امنیت برقرار بوده و اقتصاد پویا و پرورنق باشد، زمینه‌های فرهنگ الهی و فرهنگ انسانی و فرهنگ ایمانی نیز فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی گفت: باید فرهنگ عبودیت و بندگی در این سرزمین حکمفرما و نهادینه شود و ریشه بداوند، بنابراین اگر بخواهیم فرهنگ ایمانی و الهی در سرزمینی حکمفرما شود باید امنیت و اقتصاد آن را پویا و شکوفا کنیم، در مکتب قرآن فرهنگ و به عبارتی دیگر ایمان، زیرساخت امنیت پایدار و اقتصاد پویاست.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: بر اساس آیه‌ای از آیات قرآن کریم، سرزمینی که مردمش دارای ایمان هستند، دارای امنیت و آرامش نیز هستند و رزق و روزی آن‌ها از هر سو به سوی آنان سرازیر خواهد شد، در این آیه فرهنگ و ایمان زیرساخت امنیت و اقتصاد پویا و شکوفاست و اگر این فرهنگ از جامعه رخت بربندد ، هم امنیت و هم اقتصاد آسیب می‌بیند.

به گفته وزیر اطلاعات وقتی مردم همین سرزمین به نعمت‌های الهی کفران می‌ورزند، فرهنگ سپاسگذاری به درگاه الهی از آنان رخت برمی‌بندد و خداوند متعال لباس گرسنگی و ناامنی را بر آنان می‌پوشاند یعنی رونق اقتصادی متوقف شده و چتر امنیتی برداشته می‌شود، بنابراین برای امنیت پایدار و فرهنگ پویا و اقتصاد شکوفا باید به هر سه عنصر توحه شود.

وی ادامه داد: تحقق شعار سال متوقف بر تحقق امنیت پایدار در سرزمین اسلامی است، در نظام مقدس اسلامی تامین امنیت بدون چارچوب نیست، دستگاه‌های اطلاعاتی در نظام اسلامی در چارچوب احکام شرع، اخلاق و قانون باید تنظیم شده باشند، تفکر این که تامین امنیت و کار اطلاعاتی در چارچوب احکام شرع امکان پذیر نیست یک توهین به کمال شرع مقدس اسلام است و به این معناست که شرع مقدس اسلام فاقد احکام لازم برای عملیاتی شدن یک سازمان اطلاعاتی است در حالی که چنین نیست و چارچوب احکام اسلام امکان پویایی یک سازمان را به نحو احسن می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تصریح کرد: کسی که از راه معصیت قصد رسیدن به هدفی داشته باشد در دسترسی به آن هدف ناکام‌تر و زمینه آسیب پذیری وی بیشتر خواهد بود.

وزیر اطلاعات افزود: بنابر شرع مقدس اسلام، زندگی خصوصی مردم، حریم آن‌هاست و اسلام به دستگاه‌های اطلاعاتی اجازه ورود به حریم خصوصی را نمی‌دهد و این شوخی بردار نیست.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمود که من ماموریت نیافتم که دل‌های مردم را بشکافم تا ببینیم در آن‌ها چه وجود دارد یا اینکه در درون قلب آن‌ها نقب بزنم، لذا در نظام جمهوری اسلامی این بار سنگین در چارچوب شرع، اخلاق و قانون بر دوش وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) نهاده شده است و کار وزارت اطلاعات تولید امنیت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) و کارهای آن‌ها همراه با خطر پذیری و انواع تهدیدات است لذا فداکاری و اخلاص لازمه انجام این ماموریت بوده و به همین دلیل مقام معظم رهبری، همت و مجاهدت این سربازان را تحت عنوان مجاهدت خاموش نامگذاری کرده‌اند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: به لطف خدا امروز برای مردم ایران با نگاه به ناامنی‌هایی که در دنیا حکمفرماست این نعمت تولید امنیت توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) ملموس و درخشنده است.

وی اظهارداشت: رسول گرامی اسلام در حدیثی می‌فرماید که در سرزمین‌ها خیر و برکت نخواهد بود مگر با برقراری امنیت توام با سرور و نشاط و شادمانی و شادکامی، همچنین حضرت امیر(ع) می‌فرماید که خیر و برکت در وطن به امنیت همراه با سرور و شادکامی نهفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی افزود: امروز وزارت اطلاعات وظیفه خود می‌داند که از یک سو برای مردم بزرگوار و همیشه حاضر در صحنه امنیت را تولید کند و همچنین نحوه تولید امنیت به گونه‌ای باشد که لبخند بر لبان مردم نشسته باشد چرا که در چنین فضایی است که فرهنگ، اقتصاد، علم و دانش و اندیشه بارور می‌شود و برکاتش را به جامعه می‌رساند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: اسلام اجازه نمی‌دهد به بهانه امنیت دل کسی شکسته شود بدون اینکه خود او استحقاق شکستن را فراهم کرده باشد، پیامبر(ص) می‌فرماید که کسی که دل مومنی را بکشند و او را اندوهگین کند بعد تمام دنیا را به او ببخشد، این کفاره گناهش نخواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی اظهارداشت: سربازان گمنام امام زمان(عج) برپایه این معارف اسلامی و تعلیمات ارزشمند وظیفه الهی خود را انجام می‌دهند، وزارت اطلاعات نیز خودش را موظف به تولید امنیت در این چارچوب می‌داند، گرچه کار سختی است اما دلپذیر است چون آرامش وجدانی به سربازان گمنان امام زمان(عج) می‌بخشد.

وی بیان کرد: امنیت پایدار و کم‌هزینه، امنیتی است که با همراهی مردم در جامعه تحقق پیدا کند، یک روز ما جامعه اطلاعاتی 36 میلیونی داشتیم، امروز جامعه اطلاعاتی 76 میلیونی داریم و لذا وقتی که مشارکت توسط همه مردم صورت گرفته باشد هزینه این تولید امنیت کاهش و پایداری آن افزایش پیدا می‌کند.

وزیر اطلاعات افزود: شرط مشارکت مردم در تولید امنیت این است که به مردم توسط دستگاه اطلاعاتی و سایر دستگاه‌های خدمتگذار بها داده شود چرا که وقتی مردم احساس شخصیت کنند از ارتکاب کاری که شایسته شان آن‌ها نیست خودداری می‌کنند به تعبیر حضرت امیر(ع) کسی که شخصیتش در نظر خودش با کرامت جلوه کند شخصیت خود را با کارهای ناروا ضایع نمی‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی اظهارداشت: ما وقتی برای جامعه شخصیت‌ قائل باشیم و به مردم بها دهیم، همه آن‌ها در تولید امنیت شرکت می‌کنند و یک امنیت مردم‌بنیان پایدار و استوار می‌ماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی گفت: وزارت اطلاعات خود را موظف به صیانت از آبرو و حرمت همه مردم می‌داند از جمله مسئولین و مدیرانی که به مردم خدمت می‌کنند که سرمایه نظام هستند، وزارت اطلاعات از یک سو هوشیارانه از اینکه عناصر نامحرم دست به مسئولیت‌ها پیدا کنند جلوگیری می‌کند و از سوی دیگر اگر مدیری نادانسته مسیر خطایی را طی کند با یک موضع صیانتی اشکال را متذکر شده و مسیر را تصحیح می‌کند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: امروز دولت جمهوری اسلامی ایران متعلق به همه مردم و جناح‌های سیاسی است، وزارت اطلاعات ابرازی برای بالا بردن یک جناح و زمین زدن جناح دیگر و تقویت یک عده و تضعیف یک عده نمی‌شود، وزارت اطلاعات دست برادری به همه جریان‌هایی که اصل نظام مقدس اسلامی، قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را باور دارند می‌دهد و از فعالیت همه آن‌ها صیانت می‌کند.

وی اضافه کرد: وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج)  در برابر دشمنان نظام، مظهر "اشدّاء علی الکفار" هستند، پنجه آهنین سربازان گمنام امام زمان(عج) امروز در گلوی دشمنان اسلام فرو رفته و فرصت توطئه را سلب کرده است، امروز اگر می‌بینیم امنیت بر این سرزمین حکمفرماست به دلیل اشراف اطلاعاتی هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی گفت: اگر یک بمبی در گوشه‌ای از کشور منفجر شود همه دنیا خبر دار می‌شوند اما با مجاهدت سربازان گمنام اگر ده‌ها بمب خنثی شود کسی متوجه نمی‌شود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: وزارت اطلاعات با عناصر، مجموعه‌ها یا گروه‌های تروریستی یا سرویس‌هایی که بخواهند امنیت جمهوری اسلامی را به چالش بکشند بدون تعارف برخورد می‌کند، امروز اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات بر سرویس‌های دشمن، بر شگردهای آن‌ها و بر عوامل آن‌ها مثال‌زدنی است، گاهی که افراد به مرحله‌ای می‌رسند که وزارت اطلاعات اقدامی علیه آن‌ها می‌کند وقتی که می‌خواهند منکر اقدامات به نفع بیگانه شوند زمانی که ایمیل‌ها مکالمات و پیامک‌ها و مبادلاتشان در محیط چت روبه روی آن‌ها گذاشته می‌شود آنوقت می‌فهمند که هیچ چیز از دید وزارت اطلاعات و سربازان گمنام پنهان نبوده است و ناچار به اعتراف می‌شوند.

وی اظهارداشت: کشف گروه‌های تروریستی که اندیشه‌های تروریستی دارند در مدت‌های گذشته آنقدر فراوان بوده که کشف و خنثی کردن توطئه‌های آن‌ها به امنیت پایدار انجامیده است چرا که مردم ما هم باید امنیت داشته باشند و هم احساس امنیت.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی خاطرنشان کرد: امروز سربازان گمنام امام زمان(عج) دل به این خوش دارند که خدا شاهد و ناظر مجاهدت خاموش آن‌هاست، امروز دلخوشی‌شان به لبخندی است که بر لبنان نایب به حق امام زمان(عج) مقام معظم رهبری می‌نشیند، امروز دلخوشی آن‌ها به آرامشی است که بر مردم حکم فرماست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار