وزیر اطلاعات گفت: نظام مشکلی با فرق و مذاهب اسلامی ندارد بلکه نظام اسلامی با تکفیریهایی که منحصراً خود را مسلمان می‌دانند و دیگران را کافر خوانده و برسرآنها سلاح می‌کشند مشکل دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات امروز سه‌شنبه  در جمع علمای اهل سنت و شیعه با اشاره به اینکه افراط و تفریط نتیجه‌ای جز آسیب به ایران اسلامی نخواهد داشت، گفت: بزرگان ما اساعه ادب و توهین به شخصیت‌های مورد احترام اهل سنت را صراحتاً حرام می‌دانند و این کار با روح شیعه فاصله دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی افزود: امروزه برخی با بهره گیری از ابزار تکنولوژی در شبکه‌های ماهواره‌ای به اهل سنت توهین می‌کنند که مقابله با این اقدامات ضرورت دارد.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ اتحاد و دوری از تفرقه در میان امت اسلامی، اظهار داشت: تحلیلگران سیاسی حتی درداخل خود رژیم اشغالگر با دیدگاه صهیونیستی در پنج سال گذشته پس از سیلی هایی که از حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین خوردند پیش بینی کرده بودند که این رژیم رو به زوال است، اما با افزایش تفرقه میان مسلمانان برخی کشورهای اسلامی این گونه تحلیل می‌کنند که امنیت رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

وزیراطلاعات افزود: رژیم صهیونیستی که چند کشور عربی از پس آن برنمی‌آمدند از مجموعه‌های کوچکی سیلی می‌خورد و به این نتیجه می‌رسد که ماندنی نیست اما با بروز تفرقه درکشورهای اسلامی همچون سوریه، لیبی، مصر و لبنان تحلیلگران صهیونیست سال 2013 را سال امنیت و ثبات برای این رژیم عنوان می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی خاطرنشان کرد: هرگاه مسلمانان باهم متحد بوده‌اند عزت و کرامت امت اسلامی چشم همه را خیره کرده است اما وقتی درمقابل هم قرار گرفتند دشمن جرأت اقدام پیدا می‌کند.

به گفته وی قرآن پیوند مسلمانان را پیوند برادری می‌داند چون نزدیک ترین و برابرترین پیوند برادری است.

وزیر اطلاعات با اشاره به آیه قرآن در رابطه با وحدت میان مسلمانان گفت: اعتصام به حبل الهی یک توصیه نیست بلکه یک امر و وجوب شرعی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی در ادامه تفرقه را ابزارشیطان دانست و گفت: سیاست استکبار تفرقه‌انداختن است که باید باحفظ هویت اسلامی خود امت واحده را تقویت کنیم و بردهان استکبار مشت بزنیم.

وی افزود: باید با تمام توان در مقابل سیاست اختلاف‌اندازی مستکبران و دشمنان اسلام ایستاد‌.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: به برکت هدایتهای ماندگار امام خمینی(ره) و راهبریهای هوشمندانه مقام معظم رهبری در ایران اسلامی وحدت میان مذاهب مختلف برقرار است، نظام مشکلی با فرق و مذاهب اسلامی ندارد بلکه نظام اسلامی با تکفیریهایی که منحصراً خود را مسلمان می‌دانند و دیگران را کافر خوانده و برسرآنها سلاح می‌کشند مشکل دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی گفت:  گلوله‌های گروه های تکفیری تنها اهل تشیع را نشانه نگرفته بلکه علمای اهل سنت را نیز هدف قرار داده است، شهید شیخ‌الاسلام نشان بارزی ازاین قضیه است.

وزیر اطلاعات افزود: این جریانها دنیای اسلام را تهدید می‌کند و شرایطی پیش می‌آید که رژیم صهیونیستی پایکوبی کند و سخن از امنیت خود بزند.

وی بیان کرد: امنیتی که متکی بر ایمان باشد پایدار است و سرزمینی که چنین امنیتی داشته باشد از شکوفایی اقتصادی نیز بهره‌مند می‌شود.

وزیراطلاعات بر وحدت اسلامی موجود در کردستان اشاره کرد و گفت: ماموستاها و روحانیون حافظان دین درمنطقه هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی خاطرنشان کرد: ماموستاها در مواقع لازم در مقابل جریانات مارکسیستی درمنطقه پیشمرگ مسلمان شده و به صحنه آمدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار