با همکاری پروفسور سمیعی به دنبال مرکزی بین‌المللی در اروپا هستیم.

دکتر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: همکارهای بین‌المللی در حوزه پزشکی و سلامت امری خوب و مناسب است که در سالهای اخیر گسترش یافته که یکی از این همکاریها با جناب دکتر سمیعی در زمینه مغز و اعصاب وجود دارد.

وی افزود: این همکاری ساختارمند شده و وی با کمک افراد دیگر در کشور خودمان ایران مشغول تاسیس مرکز جراحی‌های مغز و اعصاب و علوم اعصاب هستند.

وی گفت: تعدادی از متخصصان داخلی نیز که در زمینه جراحی‌های مغز و اعصاب ورود کرده‌اند به مرکز آلمان بورسیه شدند پس از فارغ‌التحصیلی برگشته و در مرکز جدید علوم مشغول فعالیت خواهند شد.

وی ادامه داد: تاسیس مرکز و هم همکاریهای که امروز بین مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجموعه دکتر سمیعی انجام گرفته می‌تواند تضمین کننده پیشرفتهای فراوان در زمینه علوم اعصاب باشد.

دکتر لاریجانی در خصوص خبرهای جدید پزشکی دانشگاه آزاد گفت: ما سند توسعه رشته پزشکی را در دانشگاه آزاد تهیه و تنظیم کردیم و این راهنمایی برای پیشرو آموزش پزشکی در آموزش پژوهش و ارائه خدمات متناسب با افزایش کیفیت کار را گسترش دهیم و به همین خاطر ارزیابی را پیگیری می‌کنم، مراکز مورد نیاز کشور مثل توسعه علوم نوین را در آنجا سامان داده‌ایم.

وی افزود: طب ترمیمی را برای اینکه جمعیت در حال مسن‌تر شدن است رو به گسترش داریم.
 
وی اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم برخی سیاستهای کلان حوزه سلامت را که در کشور توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده را در دانشگاه آزاد سامان دهیم.

دکتر لاریجانی از برپایی سمیناری برای ترجمان این سیاستها در دانشگاه آزاد در تیرماه امسال خبرداد.

دکتر لاریجانی درخصوص مجوز داشتن واحدهای مختلف و کیفیت آموزش این دانشگاه گفت: واقعیت این است که دانشگاه آزاد ثمره گسترش آموزش عالی پس از انقلاب است که در نقاط مختلف کشور توسعه پیدا کرده و در حوزه پزشکی بیش از 90 واحد کشور مشغول توسعه پزشکی در رشته مختلف هستند.

وی افزود:در خود دانشگاه بیش از 400 رشته مشغول فعالیت هستند که کیفیتهای همه یکسان نبوده اما برخی واحدهای آن کیفیتهای خوبی دارد و برخی واحدها را ما خودمان به دنبال افزایش کیفیت‌اش هستیم.

دکتر لاریجانی گفت: در عالم پزشکی به خاطر وجود امتحانات عمومی و طراحی آن در سطح کشور صورت می‌گیرد و تمامی دانشجویان گروه پزشکی ملزم هستند چند بار در این امتحانات شرکت کنند و خوشبختانه دانشگاه آزاد در این امتحانات سراسری در حوزه پزشکی جزو رتبه های نسبتا خوب کشور است.

دکتر لاریجانی در رابطه با پخش نمکهای بدون ید در بازار گفت: در کشور ما شیوع گواتر خیلی بالا بوده اما خوشبختانه تدابیری که برای یددار کردن نمک شد، مقدار زیادی از شیوع گواتر را کاهش داد.

وی افزود: مانیتورینگ این مسئله و دقت در سرانه مصرف این ید در جامعه مهم است و در برخی آزمایشات نشان داده شد میزان ید در نمک ما کافی نیست و ما امیدواریم با کمک وزارت بهداشت بتواند این مسئله اصلاح گردد.

وی افزود: یددار کردن نمک یک کار پسندیده بود و امیدواریم موفقیتهای قبلی همچنان وجود داشته باشد.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.