رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ عقل، اعتدال و اخلاق به عنوان مبنای حرکتی شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "احمد مسجد جامعی" در همایش نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال که از سوی حزب همبستگی برگزار شد، درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به عنوان یک نماد مردم سالاری دینی در کشور اظهار داشت‌: در نگرش آئینی خود ما جامعه نبوی را در اختیار داریم که این مدینه نسبتی با مدینه‌ای که در دوران ولی عصر شکل می‌گیرد دارد و بسیاری از نقاطی که باعث اختراع در جهان اسلام شده ناشی از یک نوع نگرش به مدینه است.

وی افزود:‌ آنچه امروز در غالب تندروی همچون طالبان و داعش قابل مشاهده است آن شکل تلقی است که آنها از مدینه دارند و در واقع مدینه بدون مدنیت به راهی منجر می‌شود که با روح تعالی اسلام ناسازگار است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پایه و اساس نظام مدنی اسلامی جامعه اسلامی است که اوج و اعتلای آن در جامعه مهدوی و پایه گذاری آن در جامعه نبوی است. متأسفانه برخی مدعیان مسلمان سعی می‌کنند که این مدنیت را در جامعه مدنی حبس کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:‌ در قانون اساسی در مجموعه آیاتی که به آن استناد شده کمتر از تعداد انگشتان دست است و در قانون شوراها به دو آیه استناد شده است و اینکه قانون گذار به مسئله حکومت محلی توجه ویژه‌ای داشته باشد چرا که این پایه و بنیان مشارکت گسترده در همه سطوح است.

وی با بیان اینکه احزاب می‌توانند در این زمینه اقدامی را در جهت نهادینه شدن جایگاه مدنی از خود ایفا کنند، گفت: با توجه به اقداماتی که در دوره اصلاحات و کمی قبل از آن صورت گرفته باز هم راه زیادی را در رسیدن به شکل واقعی چنین جامعه ای را در پیش داریم.

مسجد جامعی گفت: وظایف مختلفی برعهده شورای شهر گذاشته شده که متأسفانه برخی از آنها اجرا نمی‌شوند به عنوان مثال استانداران، فرمانداران باید در حدود وظایف خود با شوراهای محلی مشورت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: احزاب می توانند مواد مغفول قانون اساسی و قانون شوراها را در دستور کار قرار دهند و برای رسیدن به راه قاعده مند و راهکار برای حل مشکلات اقدام کنند.

مسجد جامعی با اشاره به عملکرد شورای شهر تهران گفت: عقل، اعتدال و اخلاق به عنوان مبنای حرکتی اعضا در شورا قرار دارد و ما در ابتدای تشکیل شورای شهر تهران بنا را بر این گذاشتیم که نباید اقدامی کنیم که صدایی شنیده نشود چرا که این مسئله زمینه ساز استبداد است که به نفع هیچ جریان فکری نیست و تلاش خود را بر شنیدن صداهای مختلف قرار دادیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ وظیفه این است که فضا را برای شنیدن سخنان و ایده‌های مختلف فراهم کنیم این در حالی است که در زمان شکل گیری شورای شهر چهارم گمانه زنی‌ها وجود داشت مبنی بر اینکه این شورا به دلیل حضور تفکرات مختلف دچار اختلاف و انحلال می‌شود.

مسجد جامعی گفت:‌ وجود اختلاف آراء‌ نقطه قوت جامعه است و باید این اصل را محترم بشماریم و تلاش کنیم که در این فضا مسائل را با استفاده از ظرفیت دولت و تجربه مدیریتی دیگران کنترل کنیم.

مسجد جامعی در پایان خاطر نشان کرد:‌ دولت کمیسیون ویژه ای به مسائل شهر و کلان شهر‌ها ارائه داد که ما از ظرفیت شورا برای ارتباط گسترده با مجلس استفاده کرده‌ایم تا با تدبیر، خرد و روش اخلاقی بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف بزرگ استفاده کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتدال ، اخلاق ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار