وزارت کشور و دفاع افغانستان از کشته شدن 54 عضو گروه طالبان و زخمی شدن 23 تن دیگر از اعضای این گروه و همچنین دستگیری 13 عضو گروه طالبان طی شبانه روز گذشته خبر دادند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ وزارت کشور افغانستان روز پنج شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در عملیات نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان طی 24 ساعت گذشته در استان های ننگرهار ، تخار ، میدان وردک ، لوگر ، غزنی و هرات 19 عضو گروه طالبان کشته و 2 تن دیگر از این نیروها زخمی شدند.
 
بر اساس این گزارش در این عملیات ها که به منظور پاکسازی مناطق ناامن از وجود نیروهای طالبان انجام شد، مقداری جنگ افزار و مهمات نیز به دست نیروهای افغان افتاد.
 
به گفته وزارت کشور افغانستان نیروهای پلیس این کشور 6 بمب کنار جاده ای را نیز در استان های زابل ، پکتیا و هرات کشف و خنثی کردند.
 
وزارت دفاع افغانستان نیز در بیانیه جداگانه ای از کشته شدن 35 تن از اعضای گروه طالبان طی شبانه روز گذشته در عملیات نیروهای ارتش افغانستان خبر داد.
 
وزارت دفاع افغانستان در این بیانیه میزان تلفات نیروهای ارتش را در این عملیاتها 4 تن اعلام کرد و افزود: در عملیات جداگانه نیروهای ارتش افغانستان در استان های تخار، غزنی ، قندهار و زابل علاوه بر کشته شدن 35 تن از نیروهای طالبان، 21 تن دیگر از آنان زخمی و 2 بمب گذار طالب نیز دستگیر شدند.
 
بر اساس این گزارش تعداد زیادی سلاح سبک و سنگین و همچنین مقداری مهمات و مواد منفجره نیز در این عملیاتها به دست نیروهای ارتش افغانستان افتاد.
 
نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش افغانستان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در روز شنبه 24 خرداد ماه، عملیات های خود را برای تامین امنیت مناطق ناامن افغانستان افزایش داده اند.
 
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است روز شنبه با مشارکت عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی دو نامزد پیشتاز دور اول این انتخابات برگزار شود.
 
پنجشنبه و جمعه دوران سکوت پس از تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری افغانستان اعلام شده و کلیه مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزشی در این کشور تا پس از برگزاری انتخابات تعطیل اعلام شده اند.
/انتهای پیام

منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار