با نزدیک شدن به موعد برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان رقابت‎های انتخاباتی پایان یافته و دور سکوت انتخاباتی در این کشور آغاز شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  بر اساس تقویم انتخاباتی افغانستان، با نزدیک شدن موعد برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان رقابت‎های انتخاباتی پایان یافته و دور سکوت انتخاباتی در این کشور آغاز شد.
 
بر اساس این تقویم از پیش اعلام شده، رقابت‎های انتخاباتی میان «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» ساعت 12 شب گذشته (48 ساعت پیش از آغاز روز برگزاری دور دوم انتخابات) پایان یافت.
 
با پایان رقابت‎های انتخاباتی، دور سکوت انتخاباتی آغاز شده و تا آغاز روز برگزاری دور دوم انتخابات برای 48 ساعت ادامه دارد و هیچ کاندیدی جواز فعالیت‎های انتخاباتی را در این دور ندارد.
 
بر اساس این تقویم، در 24 خرداد (شنبه) هفته آینده، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و از 25 خرداد تا 31 این ماه تمام تعرفه‎های انتخاباتی از مراکز رأی‎گیری به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان انتقال داده خواهد شد.
 
از 25 خرداد تا هفتم تیرماه آرای نامزدهای ریاست جمهوری این کشور شمارش شده و در یازدهم این ماه، نتایج مقدماتی انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان اعلام خواهد شد.
 
در این تقویم همچنین آمده است که نامزدهای ریاست جمهوری در این دور می‎توانند در تاریخ 12 و 13 تیرماه، شکایت‎های انتخاباتی خود را در کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی ثبت کنند تا این کمیسیون به مدت 10 روز موارد رو مورد رسیدگی قرار دهد.
 
کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان در تاریخ 25 خرداد نتیجه رسیدگی‎ به شکایت‎های انتخاباتی را به کمیسیون مستقل انتخابات خواهند فرستاد.
 
بر اساس تقویم انتخاباتی، نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 31 تیرماه اعلام خواهد شد.
/انتهای پیام

منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.