دادستان کل کشور و نماینده ویژه قوه قضائیه گفت: تخریب جنگل یکی از علل عمده و اساسی وقوع سیلاب می باشد و از آنجا که بخشی از نیازهای مردم از طریق جنگل تامین می شود، بهره برداری از آن باید، مدیریت شود


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ،محسنی اژه ای گفت : باید از جنگل ها و مراتع بهره برداری صحیح صورت گیرد و هر جا که پوشش گیاهی و درختی کم شود، بدون شک میزان خسارت در هنگام وقوع سیلاب بیشتر خواهد شد.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از راه های کاهش خسارات ناشی از سیلاب، اجرای طرح های آبخیزداری در ارتفاعات می باشد که باید برای پائین دست نیز رودها، نهرها و حریم رودخانه ها به درستی مدیریت شوند.

سخنگوی دستگاه قضایی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: باید یک نگاه فرصتی هم به برخی حوادث و اتفاقات داشته و از قبال آن به مردم در خصوص معایب تخریب منابع طبیعی و جنگل‌ها فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به سیل های اخیر در گلستان و مازندران و حتی سایر نقاط کشور گفت: با توجه به پیشرفت علم و دستیابی به فناوری های جدید مردم انتظار دارند تا از این تکنولوژی ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود تا میزان خسارت کمتر شود.
محسنی اژه ای یادآور شد: مردم انتظار دارند زودتر از وقوع حادثه به آنان اطلاع رسانی شده و راهنمایی شوند که البته این انتظار بجای مردم از مسئولان است.

وقوع سیلاب در هشتم خرداد جاری در برخی از مناطق گلستان از جمله علی آبادکتول، آزادشهر و رامیان، یک هزار و 750 میلیارد ریال خسارت به ویژه به راه ها و کشاورزی وارد کرد/ش/ن.


برچسب ها: تخریب ، گلستان ، سیل ، جنگل ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.