مراسم جشن امام منتظران با هدف بسترسازی و فرهنگ سازی هرچه بیشتر در حوزه فرهنگ انتظار در بین شهروندان برگزار مي شود.

حجت الاسلام جعفرپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ و آموزه‌های مهدوی در جامعه، آموزش و انتقال این فرهنگ به نسل جوان را یادآور شد و افزود: مسائل مربوط به معنای واقعی انتظار را باید با فرهنگ‌سازی و تبیین به مردم نشان دهیم و با بهره مندی از قالب های موثر و شیوه های نوین و جذاب ،این فرهنگ غنی را با ادله‌های نقلی و عقلی برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم تا این مباحث در عمق جان و دل آنها نفوذ کند.

حجت الاسلام جعفرپور با تشریح اهمیت برپایی جشن‌های مذهبی در تبیین اندیشه‌های ائمه اطهار(ع) به‌ویژه حضرت ولی عصر (عج) گفت: برگزاری جشن‌های مذهبی نیمه شعبان باعث تعمیق فرهنگ مهدوی شده و شهروندان با مشارکت در برگزاری چنین جشن‌هایی بیش از پیش با فلسفه انتظار و وظیفه منتظران در عصرغیبت آشنا می‌شوند.

وي در ادامه خاطر نشان کردند: مراسم جشن میلاد امام منتظران با سخنرانی مذهبی در موضوعات نماز، انتظار و جوان، اجرای تواشیح، موسیقی سنتی، حضور هنرمندان مطرح، حضور خادمان مسجد مقدس جمکران و نیز برگزاری مسابقات با حضور مسافران و اهدای جوائز، با حضور انبوه مسافران و محبان و مشتاقان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در ایستگاه تجریش برگزار مي شود.

وی در ادامه اظهار داشت:در راستای هرچه بهتر برگزار شدن جشن های با شکوه میلاد منجی عالم بشریت و پیچیدن عطر و بوی این ایام نورانی، علاوه بر برپايي جشن به مناسبت این ایام، فضاهای ايستگاه‌ها و داخل واگن ها  نيز مزين و آراسته گرديده است.

جعفرپور در پایان اضافه كرد: جشن هاي نيمه شعبان و ميلاد با سعادت امام زمان (عج)  بهترین فرصت برای بصیرت افزایی و تلاش برای شناخت بیشتر شخصیت و زندگانی حضرت مهدی (عج)  و فرصتي است تا با بهره گيري هرچه بهتر از آن بتوانيم  فرهنگ مهدویت که همان فرهنگ ارزش ها و فرهنگ دین است را در جامعه نهادینه کنیم.

برچسب ها: جشن ، با شکوه ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار