رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت ساخت پالایشگاه مینی ریفاینری و مینی LNG، نمك زدایی چاه ها و جمع آوری گاز فلر را از جمله پیشنهادات جدید وزارت نفت به انجمن عنوان كرد و گفت: احداث پالایشگاه‌های کوچک در کشور از بازده اقتصادی بالایی برخورداست.

رضا پدیدار، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه‌های وزارت نفت برای استفاده از تولیدات انجمن سازندگان داخلی اظهار داشت: یكسان سازی قراردادهای نفتی به شرط رعایت فاكتورهای كیفیت، قیمت و زمان جهت رقابت پذیر شدن قراردادها یكی از محورهای توافق بوده است.
 
وی افزود: یعنی در صورتی كه 3 فاكتور یاد شده رعایت شود قرارداد با سازندگان داخلی در اولویت وزارت نفت قرار می گیرد.
 
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت در رابطه با احداث پالایشگاه های کوچک گفت: مشاركت بر طرح های صنعتی ساخت پالایشگاه مینی ریفاینری و مینیLNG یكی از مهمترین پیشنهاداتی بود كه اخیرا به انجمن سازندگان داده شده و در این رابطه انجمن طرحی را آماده كرده است. چرا که احداث این پالایشگاه‌ها از بازده‌ اقتصادی بالایی برخوردار است.
 
وی تصریح كرد: نمك زدایی از چاه ها یكی دیگر از موارد پیشنهادی وزارتخانه به انجمن سازندگان بوده كه این مسئله از عهده انجمن خارج است اما با تشكیل كنسرسیوم به دنبال اجرایی كردن این درخواست هستیم.

پدیدار تصریح کرد: البته این پالایشگاه‌ها به ظرفیت 60هزار بشکه با سرمایه 300 میلیون دلار احداث خواهد شد در این راستا شرکت ملی از اعلام امادگی مشارکت 20درصدی برای احداث زیرساخت یوتیلیتی این پالایشگاه‌های کوچک خبر داده است.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت تاکید کرد: انجمن تجهیزات سازندگان صنعت مطالعات امکان سنجی را در این خصوص انجام داده است. 

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت همچنین به جمع آوری گازهای فلر به عنوان دیگر پیشنهاد همكاری وزارتخانه و انجمن اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع در این زمینه تمامی پیشنهادات مطالعات امكانات سنجی در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی یادآور شد: همچنین باید توجه داشت که انجمن قادر به ساخت و تامین 70 درصد از تجهیزات صنعت نفت است اما متاسفانه تنها از یك سوم از این ظرفیت استفاده می شود و دو سوم از ظرفیت خالی است كه وزیر نیز خوستار پر شدن این ظرفیت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار