در دومین نشست هم اندیشی ساخت داخل مجتمع گاز پارس جنوبی؛

صرفه جویی 121 میلیارد تومانی با استفاده از توان داخلی در "پالایشگاه‌های گاز"

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید از صرفه جویی 121 میلیارد تومانی با استفاده از توان داخلی و بومی سازی کالا و اقلام مورد نیاز در ساخت پالایشگاه‌های گاز در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدی جمشیدی دانا در دومین نشست هم اندیشی ساخت داخل مجتمع گاز پارس جنوبی با رویکرد سیاست های اقتصاد مقاومتی که همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، برگزار شد، اظهار داشت: هدف ما در مجموعه شرکت‌های پالایش گاز کشور، توانمند سازی و حمایت از ساخت داخل در راستای پیشبرد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طی دو سال اخیر با استفاده از توان داخلی و بومی سازی کالاو اقلام مورد نیاز موفق به صرفه جویی 121 میلیارد تومانی در پالایشگاه های گاز کشور شدیم.

جمشیدی دانا اظهار داشت: با اقدامات انجام شده تا پایان سال 93 در زمینه قطعات یدکی به 90 درصد، دستگاه ها و قطعات دوار 80 درصد، دستیابی به دانش فنی مواد شیمیایی به 75 درصد و در زمینه ابزار دقیق و ابزار برقی به 50 درصد خودکفایی خواهیم رسید.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید با اشاره به انعقاد قراردادهای بلند مدت با تولید کنندگان و سفارش ساخت پکیج به جای ساخت قطعه در راستای توانمندسازی شرکت های داخلی و حمایت از تولید ملی، افزود: خوشبختانه هم اکنون در حال پیگیری توسعه دانش فنی و انتقال تکنولوژی از طریق ارتباط با شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری هستیم و در این زمینه شرکت های دانش بنیان شناسایی و قراردادهایی نیز منعقد شده است.

 وی یادآور شد: ایجاد راهبرد جامع در زمینه ساخت داخل، از بین بردن موانع سرمایه گذاری، ایجاد آزمایشگاه های مجهز جهت آزمودن تجهیزات ساخته شده به منظور کاهش ریسک از مهم ترین اقداماتی است که بایستی در راستای بومی سازی کالا و تجهیزات انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار