معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه در کشور ما توسعه اقتصادی و علمی مبنای سیاست گذاری‌هاست، گفت: باید به فناوری اطلاعات به عنوان چرخه‌ای که منجر به ارزش اثر گذاری و رشد و تحول در مجموعه‌ی نظام علمی و اقتصادی می‌شود، نگاه کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر وحید احمدی در دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون  در سالی هستیم که به اقتصاد دانش بنیان و تمرکز بر روی هدف گیری و جهت گیری روی مسائل اقتصاد دانش بنیان است اظهار داشت:  باید توجه داشته باشیم که فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه اقتصاد دانش بنیان و همچنین توسعه علمی و صنعتی چه جایگاهی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید  نقش نوآورانه آی تی را  در زندگی عادی و اقتصادی و همچنین حیاط علمی شفاف تر کنیم تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف باید چالش‌های موجود و انتظارات و اهدافی که در این راستا  منظور شده است را  کنار هم قرار داده تا به تحلیل درستی در این زمینه دست یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات نزدیک به دو دهه است که در کشور مطرح شده است؛ خاطر نشان کرد: باید بررسی کنیم تا مشخص شود فناوری اطلاعات تا چه اندازه نقش پیشرو در توسعه عوامل مختلف اقتصادی و علمی در کشور داشته و آیا حیاط علمی همراه با آن محقق شده است یا نه.

وی در پایان یادآور شد: باید با نگرشی نو و تحول گرایانه به فناوری اطلاعات نگاه کنیم تا با انتقال تجربیات مسیر روشنی را برای ایجاد فضایی خلاقانه فراهم سازیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار