مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: 35 درصد منابع آب اردبیل کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ داود نجفیان  در نشست مدیران و معاونان شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار داشت: بر اثر عوامل مختلف از جمله کاهش بارندگی و خشکسالی منابع آب استان نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: سیاست‌های جدید وزارت نیرو برای سال‌های آتی پرهیز از طرح‌های توسعه‌ای و اصلاح مدیریت مصرف و فرهنگ‌سازی برای مردم است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: کشور ما علی‌رغم اینکه جز فقیرترین کشورها از لحاظ منابع آبی است متأسفانه جز پرمصرف‌ترین کشورها هستیم در حالی که مصرف آب در دنیا 70 لیتر برای هر نفر است این آمار در کشور ما 150 لیتر برای هر نفر است.

نجفیان افزود: وضعیت موجود منابع آبی استان می‌طلبد که نگاهی درست به مصرف داشته باشیم و به عنوان رسالت شهروندی نسبت به اصلاح الگوی مصرف نظر درستی داشته باشیم و نسبت به امر فرهنگ‌سازی مصرف آب تلاش کنیم.

وی همچنین عدم توجه به فرهنگ صحیح مصرف آب را زمینه بحران آب در کشور و استان عنوان کرد و ادامه داد: تبیین و تشریح وضعیت موجود و آشنا کردن مردم با شیوه‌ صحیح مصرف آب و کشاورزی می‌تواند در جهت جلوگیری از بحران آب کارساز باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، منابع ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.