حمایت از زنان تولیدگر صنایع دستی، تحکیم بنیان خانواده و توسعه اقتصادی استان را به همراه خواهد داشت.

 به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران ؛ رجبعلی خسرو آبادی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران حمایت از تولیدگر صنایع دستی را راهی برای استحکام­بخشی خانواده و ایجاد اشتغال برای آنها در درون کانون خانواده دانست.

وی ادامه داد: صنایع دستی، نه رقیبی برای صنایع جدید ماشینی است و نه مانعی بر سر راه استفاده صحیح و مناسب از تکنولوژی، بلکه فقط عامل مکمل در اقتصاد و مسائل امور اجتماعی در کشورها محسوب می‌شود و با توسعه هنرهای سنتی می توانیم از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی که اغلب به دلیل فقر روی میدهد جلوگیری نماییم.

خسرو آبادی مهمترین ویژگی­‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی را نسبت به صنایع ماشینی ملی، غیر وابسته، قابلیت ایجاد و توسعه در کلیه مناطق شهری ، روستایی و عشایری، عدم نیاز به کارشناسان خارجی ، دسترسی آسان به مواد اولیه وابزار کار مختصر و ارزان، ارزش افزوده بالا، عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد، بستر ساز صنعت گردشگری و عدم آثار مخرب زیست محیطی، برشمرد و افزود حمایت از صنایع دستی حمایت از فرهنگ و اقتصاد جامعه است و می تواند راهکار مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران یکی دیگر از منافع توسعه صنایع دستی را کاهش مهاجرت جامعه روستایی به کلان­شهرها عنوان کرد و افزود به منظور کاهش مهاجرت جوانان روستایی شهرستان های اطراف استان به کلان­شهر تهران که اغلب جویای کار می­باشند، در نظر داریم تا با حمایت فرماندارن و شهرداران شهرستان های استان اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش صنایع دستی نماییم.

خسروآبادی با اظهار آنکه : حمایت از تولید تنها بخشی از توسعه صنایع دستی است افزود: بایستی فضاهای مناسبی را برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی روستایی در پایتخت فراهم آوریم و از برپایی بازارچه های دائمی و موقت صنایع دستی برای عرضه و فروش آثار هنری زنان سرپرست خانوار و زنان روستایی حمایت خواهیم نمود.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران با بیان آنکه صنایع دستی صنعتی چند­بعدی و یا چند­وجهی است لذا غیر از جنبه های هنری و فرهنگی از نظر اقتصادی و اجتماعی نیز حائز اهمیت است تاکید کرد : صنایع دستی به دلیل برخورداری از بار فرهنگی و دارا بودن جنبه های هنری می تواند عامل ترویج عناصر فرهنگی در نقاط مختلف کشور و حتی فراسوی مرزها باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنایع ، دستی ، فروش ، آثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار