مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود 81 رشته صنایع دستی در آذربایجان شرقی، گفت: وجود رشته‌های متنوع و کاربردی صنایع دستی در آذربایجان شرقی یکی از ظرفیت های این استان به شمار ‌می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، فرزین حق‌پرست در گفتگو با خبرنگاران افزود: هفته صنایع دستی فرصتی برای تجلیل و بزرگداشت فعالیت افرادی است که تلفیقی از ذوق هنرمندانه با تلاش دستان صنعت‌گر خود را به جهانیان عرضه می‌کنند.

وی تشریح کرد: نمایشگاه هنری پژوهشی از دست‌بافته‌های عشایری حمید دواتی کاظم نیا در خانه پروین اعتصامی از 22 تا 27 خرداد ماه برگزار می‌شود.

حق‌پرست تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی آذربایجان شرقی در تبریز، با حضور مقامات عالی رتبه استانی و معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بزرگداشت هفته صنایع دستی اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: 14 هنرمند صنایع دستی آذربایجان شرقی در نمایشگاه صنایع دستی سراسری تهران از تاریخ 20 تا 25 خرداد ما حضور می‌یابند.

حق‌پرست یادآور شد: همچنین مراسم تجلیلی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سالن اجلاس سران تهران برای بزرگداشت 10 هنرمند برجسته و پیشکسوت کشور در بیستم خرداد برگزار می‌شود، که در این مراسم از آقای گرگین شاه نظریانس، هنرمند پیشکسوت و بنام آذربایجان شرقی در رشته حکاکی روی نقره تقدیر به عمل می‌آید.

وی برگزاری همایش بزرگداشت عبدالقادر مراغه‌ای هنرمند و نوازنده چیره دست موسیقی قرن هشتم به همراه برگزاری نمایشگاهی از سازها و ابزارآلات موسیقی تاریخی کشور در شهر مراغه در روز جهانی صنایع دستی را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته صنایع دستی در آذربایجان‌شرقی برشمرد.

حق پرست با اشاره به وجود 81 رشته صنایع دستی در آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: وجود رشته‌های متنوع و کاربردی صنایع دستی در آذربایجان‌شرقی یکی از ظرفیت‌های این استان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از هفت هزار هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان فعال هستند که توانسته‌اند طی چند دوره، 8 مهر اصالت یونسکو را برای هشت اثر صنایع دستی برای استانمان به ارمغان بیاورند.
 
انتهای پیام/ز

 

برچسب ها: صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.