علی آبادی گفت: نمی گوییم مثل سایر کشورها برای توسعه به ما بودجه دهید، همین که مطالبات ما را بدهید کفایت می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،عباس علی آبادی در پنجمین کنفرانس صنعت نیروگاههای حرارتی گفت: ایران جزو معدود کشورهایی است که توانایی تولید پره توربین این نیروگاه‌ها را دارد.

وی بابیان اینکه کشورمان در مسیر بدست آوردن فناوری پره‌های کریستال توربین‌های گازی هستیم افزود: تا پایان سال به این تکنولوژی به صورت بومی دست خواهیم یافت.

علی آبادی افزود: برای توسعه ساخت توربین‌های 40، 70 و 300 مگاواتی برنامه‌هایی داریم و همچنین به دنبال بهبود فشار توربین‌ها هستیم.

مدیرعامل مپنا گفت: به دلیل رشد سریع تکنولوژی توربین‌های گازی و اقتصاد ویژه تولید برق در جهان  بسیاری از شرکت‌های بزرگ در حال ادغام با شراکت استراتژیک هستند تا تکنولوژی‌ها را انحصاری تر کنند.

وی افزود: تکنولوژی هایی که در زمینه تولید توربین‌های گازی تلاش شده در جهان انحصاری نگه داشته شود با توان فنی و تخصصی داخلی به آن دست یافته‌ایم.

علی آبادی تصریح کرد: در زمانی که بیش از 100 دستگاه توربین گازی در صنعت برق کشور فعال است هیچ اقدامی مهم تر از تبدیل آنها به سیکل ترکیبی نیست چرا که راندمان آنها از 34 درصد به بیش از 50 درصد می رسد.

وی همچنین با اشاره به کمبود آب در کشور گفت: راهی برای تولید آب چه در اقتصاد مقاومتی و چه غیرمقاومتی به جز شیرین سازی نداریم و باید با بازیافت حرارت نیروگاه‌ها به شیرین سازی آب بپردازیم و خطای بزرگی جدایی از این راهبرد است.

مدیرعامل مپنا با اشاره به تشنگی کشورهای همسایه برای افزایش واردات برق از ایران گفت: یک سال جمع کردن روغن ریخته استفاده از سیکل ساده و تبدیل آن به سیکل ترکیبی جوابگوی سرمایه گذاری انجام شده است و تقاضا برای این افزایش تولید هم در ایران و هم در کشورهای همسایه وجود دارد به علاوه اینکه این افزایش تولید برق بدون افزایش مصرف سوخت فسیلی است.

وی بابیان اینکه روحیه صرفا تولید مقاله بدون رسیدن آن به مرحله تجربه را باید در دانشگاه‌ها عوض کنیم، افزود: دانشجویان ما نیز  باید مقالاتی اجرایی بنویسند.

وی ادامه داد: در کشور آمریکا از هر 2.7 مقاله یک مقاله به اجرا درآمده اما در کشور ما از هر 800 مقاله یکی به اجرا می رسد که باید این فاصله را جبران کنیم.

علی آبادی در پایان در خصوص مطالبات مپنا تصریح کرد: نمی گویم مثل سایر کشورها برای توسعه به ما بودجه دهید، همین که مطالبات ما را بدهید کفایت می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار