رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:میزان سرمایه گذاری خارجی یک هزار میلیارد تومان است که این میزان سرمایه نیز توسط ایرانیان مقیم خارج از کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از برگزاری اولین اجلاس سرمایه گذاری اسلامی جذب سرمایه گذران خارجی است گفت:ما در این برنامه قصد داریم مدیران ارشد بازار سرمایه جمع کنیم و فرصت‌های سرمایه گذاری هر بازار را به سرمایه گذاران خارجی معرفی نماییم.
 
وی در ادامه افزود: نهادهای مالی خارجی علاقمند هستند با نهادهای مالی داخلی کشور آشنا شوند و همکاری لازم را در قالب تفاهم نامه مشترک انجام دهند.
 
صالح آبادی در ادامه افزود: این همایش در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار شده است تا تمامی نهاد‌های مالی مشترک ، کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری با یکدیگر تعامل و ارتباط خوبی برقرار کنند.
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه دو دسته سرمایه گذاری خارجی در کشور وجود دارد گفت: بیشترین میزان سرمایه گذاری مربوط به ایرانیان مقیم خارج از کشور  است که سعی داریم با برطرف کردن موانع موجود میزان سرمایه گذاری خارجی را افزایش دهیم.

عرضه اوراق استثنا در بازار بورس به زودی
 

وی در ادامه افزود: اگر بازار سرمایه ایران حضور سرمایه گذاران خارجی کمرنگ است و سعی کرده‌ایم با برگزاری اولین اجلاس سرمایه‌گذاری اسلامی در تهران و ارائه دستاورد‌های بورس میزان سرمایه گذاری خارجی را افزایش دهیم.
 
صالح آبادی در ادامه تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور کمتر از یک هزار میلیارد تومان است.
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه مقررات مربوط به سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران در هیئت دولت مصوب شده است گفت: خرید و فروش سهام یا اوراق برای مدیران شرکت‌های خارجی از جمله این مقررات به شمار می‌رود.
 
وی در ادامه اظهار داشت: ورود و خروج با سهولت ارز از دیگر بسته‌های مقرراتی برای سرمایه گذاری خارجی به شمار می‌رود.

ارائه کد معاملاتی به سرمایه گذاران خارجی طی هفت روز

صالح آبادی در ادامه یادآور شد: ارائه کد معاملاتی برای سرمایه گذاران خارجی در کمتر از هفت روز از دیگر قوانین مربوط به سرمایه گذاری خارجی به شمار می‌رود.
 
وی در ادامه یاد آور شد: برای نقل وانتقال پول در حال حاضر محدودیت‌هایی وجود دارد که سعی در برطرف کردن این محدودیت‌ها هستیم.
 
صالح آبادی با اشاره به اینکه عرضه اوراق استثنا در صورت وجود متقاضی از جمله برنامه‌های ما برای جذب سرمایه گذاری به شمار می‌رود گفت: ارائه گواهی سپرده کالایی و سلف موازی کالایی جزو ابزارهایی است که با تصویب در شورای بورس امسال عرضه می‌شود.
آموزش رایگان بورس به متقاضیان
 
رئیس سازمان بورس  اوراق بهادار با اشاره به اینکه آموزش بورس به متقاضیان کاملا رایگان است گفت:آموزش عمومی بورس در تهران و شهرستان‌ها کاملا رایگان است و اجازه اخذ هیچ مبلغی از متقاضیان وجود ندارد.
 
وی در ادامه افزود: موسسات خصوصی اجازه دارند با دریافت مجوز آموزش‌های تخصصی را به متقاضیان با دریافت پول ارائه کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، اقتصاد ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار