تیم فوتبال ژاپن یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 است که به عنوان نخستین تیم از قاره پهناور آسیا به این تورنمنت صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم فوتبال ژاپن یکی از تیم‌هایی است که جواز حضور در مهمترین تورنمنت جهانی را کسب کرده و در برزیل 2014 حضور خواهد داشت. نگاهی گذرا به کشور ژاپن و فوتبال این کشور خواهیم داشت:

کشور ژاپن

ژاپن یا جاپان،‌ کشوری است که در اقیانوس آرام واقع در آسیای شمالی.

ژاپن کشوری است کاملاً محصور شده در آب که از طریق مرز آبی با کشورهای کره جنوبی، کره شمالی، چین و روسیه همسایه است.

ژاپن شرقی‌ترین کشور جهان است و کشوری کوهستانی می باشد و بیشتر جزایر این کشور آتشفشانی است و زلزله خیز می‌باشد و سالانه حدود 1500 زمین لرزه درآنجا روی می‌دهد.

ژاپنی‌ها کشورشان را "نیپون کوکو" خطاب می‌کنند که به معنای خاستگاه خورشید است و براین اساس با نام سرزمین آفتاب مشهور شده است. کشور ژاپن عضو سازمان ملل متحد است و پنجمین بودجه دفاعی جهان را دارد( 60 میلیارد دلار در سال 2011) و چهارمین کشور صادر کننده در جهان و ششمین کشور بزرگ وارد کننده است.

پایان جنگ جهانی دوم برای ژاپن بسیار تلخ بود، پس از جنگی دراز مدت دراقیانوس آرام، سرانجام پس از بمباران اتمی هیروشیما و ناکاراکی، بدون قید و شرط تسلیم شدند. برآیند این جنگ خانمان سوز برای ژاپن به اندازه‌ای وحشتناک بود که بسیاری از تحلیلگران در توصیف آن، عبارت "به کلی ویران شده" را به کار برده‌اند.

ژاپن پس از اشتغال توسط آمریکا با یک برنامه ریزی صحیح صنعتی، توانست به رشد اقتصادی چشمگیری دست پیدا کند و به یکی از بزرگترین اقتصاد‌های دنیا و همچنین دومین قدرت صنعتی جهان تبدیل شود.

ژاپن از بزرگترین هم پیمانان و شرکای تجاری آمریکا در قاره آسیا می‌باشد.

این کشور به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص خود دارای 10 رودخانه بزرگ و 12 دریاچه می‌باشد. کشور ژاپن از نظر مواد معدنی، منابع طبیعی و ثروت‌های زمینی و زیر زمینی از فقیر‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌آید.

وسعت ژاپن

ژاپن وسعتی تقریباً به اندازه مساحت فنلاند (338000 کیلومتر مربع) دارد و به طور تقریبی یک بیستم آمریکا، یک نهم هندوستان، یک ونیم برابر بریتانیا و کمتر از یک چهارم ایران می باشد.

آب و هوا

کشور ژاپن از تنوع آب وهوایی بسیار زیادی برخوردار است. شمال آن زمستان‌های سرد و طولانی و پربرف و جنوب آن ، تابستان های بسیار  گرم و زمستانهای معتدلی دارد.

ژاپن کاملاً در آب محصور شده است و وجود اقیانوس نقش پررنگی دراقتصاد و رژیم غذایی مردم این کشور دارد به طوری که بیشترین سرانه مصرف ماهی در جهان از آن  ژاپنی‌هاست.

ژاپن مقام اول در زمینه شیلات را داردولی چون محصولات دریایی مهمترین ماده غذایی مردم این کشور را تشکیل می دهد از این لحاظ با کمبود و مشکل مواجه هستند به طوری که در حال حاضر، شیلات و مواد غذایی بعد از نفت خام دومین اقلام وارداتی ژاپن را تشکیل می‌دهند.

جمعیت ژاپن

جمعیت ژاپن در سال 2011 درحدود 127433000 نفر برآورد شده است که این رقم 1.83 از جمعیت جهان را شامل می‌شود.

بر اساس آخرین سرشماری‌ها 23 درصد جمعیت ژاپن را افراد 65 سال و بالاتر تشکیل می‌دهند که اگراین باعث شده ژاپن پیرترین ساختار جمعیتی جهان را دارد.

زبان مردم ژاپن، ژاپنی می‌باشد و با زبان چینی کاملاً متفاوت است. زبان ژاپنی‌ها، زبانی است کاملاً مستقل و یکی از مشکل‌ترین زبان‌های دنیا به شمار می‌آید و با زبان کره‌ای یک ریشه است.

پایتخت ژاپن شهر توکیو است.

فوتبال ژاپن

تیم ملی فوتبال ژاپن نماینده این کشور در رویدادهای بین‌المللی فوتبال می‌باشد که زیر نظر فدراسیون فوتبال ژاپن اداره می‌شود.

نام رسمی ژاپن در فیفا Jpn.Nihonkoku است و لقب این تیم سامورایی‌های آبی می‌باشد و در حال حاضر در جدیدترین رنکینگ فیفا (رده‌بندی‌ فیفا) که در ماه ژوئن میلادی اعلام شد در جایگاه 46 جهان با 626 امتیاز و 1 پله صعود نسبت به ماه آوریل قرار گرفته است.

سرمربی نامدار ایتالیایی این تیم آلبرتو زاکرونی می‌باشد.

ژاپن نخستین تیم آسیایی است که با کسب یک امتیاز در پانیه‌های پایانی بازی با استرالیا به عنوان نخستین تیم از قاره پهناور آسیا توانست جواز حضور در جام جهانی 2014 برزیل را بدست آورد و یکی از نمایندگان قاره کهن در این رقابت‌ها باشد.

این تیم با چهار عنوان قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال‌های 1992، 2000، 2004 و 2011 از لحاظ تعداد قهرمانی رکوردار آسیا به حساب می‌آید.

در کارنامه تیم ژاپن 4 دوره صعود به جام جهانی فوتبال و دو بار رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی در سال‌های 2002 و 2010 دیده می‌شود.

کسب مدال برنز المپیک 1968 مکزیکوسیتی مهمترین عنوان تیم ملی ژاپن در رقابت‌های بین‌المللی می‌باشد و این تیم تا سی سال پس از این عنوان، موفق به حضور در جام جهانی نشد تا اینکه در سال 1998 نخستین حضورش را در جام جهانی تجربه کرد. نخستین بازی ملی تیم فوتبال ژاپن در تاریخ 9 می 1917 میلادی برابر تیم چین در شهر توکیو انجام شد که در آن بازی تیم ژاپن نتیجه را 5 بر صفر واگذار کرد.

بهترین پیروزی ژاپن

بهترین نتیجه تاریخ تیم ژاپن مربوط به بازی با تیم فیلیپین است که 15 سپتامبر 1967 میلادی در شهر توکیو برگزار شد و تیم ژاپن با نتیجه پرگل 15 بر صفر توانست این تیم را شکست دهد.

سنگین‌ترین شکست

بدترین باخت ژاپن نیز در برابر تیم فوتبال فیلیپین رقم خورد. در آن بازی که در 10 می سال 1917 میلادی در پایتخت ژاپن برگزار شد، چشم بادامی‌ها بازی را با نتیجه پرگل 15 بر 2 واگذار کردند تا سنگین‌ترین شکستشان را تجربه کنند.

تیم ملی ژاپن در سال 1929 میلادی به عضویت فیفا درآمد. بیشترین بازی ملی در این تیم از آن یاسوهیتو اندو می‌باشد که تجربه 141 بار پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش را دارد و رکوردار بیشترین گل ملی در این تیم کونیشیگر کاماموتو با 80گل ملی می‌باشد.

تیم ملی ژاپن هر چند نسبت به تیم‌های برتر در جهان چندان قوی نیست ولی به عقیده کارشناسان فوتبال از امیدهای آسیا در این تورنمنت می‌باشد.

تیم ملی ژاپن در گروه c جام جهانی 2014 با تیم‌های کلمبیا، ساحل عاج و یونان هم گروه می‌باشد.

نخستین بازی تیم ژاپن در جام جهانی 2014 با ساحل عاج می باشد. این بازی که ششمین بازی جام جهانی 2014 می‌باشد روز یکشنبه 25 خرداد ماه ساعت 5:30 بامداد در ورزشگاه پرنامبوکو واقع در شهر رسیف برزیل برگزار خواهد شد.

دومین بازی تیم ملی ژاپن در ورزشگاه داس‌دوناس شهر ناتال برزیل با تیم ملی یونان برگزار خواهد شد. این بازی بیست و دومین بازی جام می‌باشد که روز جمعه 30 خرداد ماه ساعت 2:30 بامداد انجام می‌شود.

سومین بازی تیم ژاپن و سی و هفتمین بازی جام جهانی ساعت 00:30 دقیقه بامداد چهارشنبه چهارم تیر ماه با تیم ملی کلمبیا می‌باشد که این بازی در ورزشگاه پانتانال شهر کوییابا برزیل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آفتاب ، ژاپن ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار