یک روحانی سازمان هنری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت و ارزش سربازان در اقتدا به حضرت علی‌اکبر (ع) گفت: دشمنان این آب و خاک از هیبت و جمعیت و شجاعت و دلاوری و ولایت‌مداری سربازان و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌ترسند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام  والمسلمین شهاب مرادی از روحانیون سازمان هنری شهرداری تهران در ششمین جشنواره جوان سرباز، جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) که به میزبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان این آب و خاک وقتی حضور پرشور و این جمعیت سربازان ما را می‌بینند بر خود می‌لرزند.  

وی افزود: ولایت‌مداری عزیزان نیروهای مسلح و به‌خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست و حتی به یادم هست که در فضای فتنه دهه 70 در سر یکی از کلاس‌های درس یکی از دانشگاه‌های نظامی خلبانان نیروی هوایی ارتش شجاعانه اعلام کردند که ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم و اگر ایشان به ما فرمان دهند برای دفاع از اسلام و انقلاب و میهن عزیزمان لحظه‌ای تردید نمی‌کنیم.  

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به اینکه این‌گونه رجزخوانی در نیروهای مسلح ما به عنوان یک شاخصه مثبت تلقی می‌شود، تصریح کرد: شما عزیزان باید علیه دشمن رجزخوانی کنید و این همان اخلاق والای حضرت علی اکبر (ع) است که با شجاعت در مقابل دشمن رجز می‌خواند.
  
وی اظهار داشت: دشمن ناوهواپیمابر خود را نشان می‌دهد اما عزیزان نیروهای مسلح ما در یک جایی اعلام کردند که هواپیمای اسرائیلی در هر جا که بلند شود قبل از TAKB OFF در باند فرودگاه او را می‌زنیم.   
 
این روحانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در تبلیغات خود نشان می‌دهند که به خانه‌های مسلمانان عراقی و افغانی می‌ریزند و آن‌ها را تهدید می‌کنند و تلویزیون ما هم آن را نشان می‌دهد درحالی که این مانور تبلیغاتی آمریکایی‌ها برای ترساندن مسلمانان است لذا ما باید آن بسیجی اصفهانی را نشان دهیم که در جبهه‌های جنگ با دست خالی و با یک لوله آفتابه، 10 نفر از دشمن بعثی را اسیر کرد.   
 
حجت‌الاسلام مرادی خطاب به سربازان گفت: قدر سربازی را بدانید که لذت بخش‌ترین دوره عمر است و کسی که سربازی نرود ضرر خواهد کرد.  

وی افزود: من در حالی که هم از حوزه و هم دانشگاه معافیت داشتم با لباس نظامی سربازی 24 ماه خدمت کردم  و حتی افسر میدان نیز بودم و حتی با وجود حضور در بسیج یک روز هم کسری نگرفتم و حتی به بچه‌هایم گفتم که اگر در بسیج حضور می‌یابند ولو اینکه شهید شوند، در غیر این صورت حق استفاده از کسری برای خدمت سربازی را ندارند.   
 
این روحانی سازمان هنری شهرداری تهران اظهار داشت: نظام‌وظیفه نقطه‌ضعف بسیاری از سیستم‌های تربیتی و آموزشی را جبران می‌کند و نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.   

وی تصریح کرد: برخی از حرف‌ها علیه خدمت مقدس سربازی ژورنالیستی است و قطعاً به ضرر این آب و خاک است.   

حجت‌الاسلام مرادی گفت: خود واژه سرباز مقدس و نشانه ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی و فداکاری است و حتی امرای ارتش و سرداران سپاه باید یک عکس از دوران سربازی در خانه خود داشته باشند.   
 
وی افزود: کسانی که علیه خدمت مقدس سربازی حرف می‌زنند دیدگاه‌های مقابل ولایت‌فقیه دارند درحالی‌که باید به سرباز مباهات کرد و جامعه باید سربازان را روی سرخودشان بگذارند و سربازان نیز باید با این دوران عشق کنند و لذت ببرند.   
 
این روحانی سازمان هنری شهرداری تهران درباره عظمت حضرت علی‌اکبرع) گفت: در این باره هرچه بگویید کم است ایشان تنها کسی است که در زیارت عاشورا بعد از امام حسین (ع) سلام ویژه دارند.
 
وی افزود: این "السلام علی علی‌بن الحسین" قطعاً و بلاتردید حضرت علی‌اکبر (ع) است و برخی‌ها فکر می‌کنند حضرت امام زین‌العابدین سجاد (ع) است که اشتباه است.   
 
حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به شأن بسیار بالای حضرت علی‌اکبر (ع) در تقوا، زهد و علم گفت: مدالی که امام حسین (ع) به حضرت علی‌اکبر (ع) داد و ایشان را شبیه‌ترین مردم از لحاظ خلق‌وخو و صورت و سیرت به رسول خدا (ص) دانستند بسیار مهم است و البته بزرگ‌ترین مصیبت برای امام حسین (ع) نیز داغ حضرت علی اکبر (ع) است.   
 
وی تصریح کرد: امام حسین (ع) و اهل‌بیت حضرت علی‌اکبر(ع) را بسیار دوست دارند و پیر و جوان و زن و مرد همه باید ایشان را الگوی خود قرار دهند.
  
حجت‌الاسلام مرادی گفت: این یعنی اینکه حتی بعد از پیغمبر (ص) می‌توان خوش‌اخلاقی خوش‌فکری و روحیه خوب مانند ایشان داشت لذا در حاجت‌های خود به حضرت علی  اکبر (ع) توسل کنید و وقتی امام حسین (ع) را به حضرت علی‌اکبر (ع) قسم می‌دهید خیلی زود به حاجت خود می‌رسید.   
 
وی با اشاره به برگزاری یادواره‌ای برای مادران شهدای گمنام در 40 نقطه در تهران و فرهنگسراها در روز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) اظهار داشت: در میان خانواده معظم شهدا هیچ‌کسی حالش شبیه مادر نیست آن‌هم مادر شهید گمنام که هنوز پس از گذشت بیش از 30  سال هیچ خبری از فرزند خود ندارد هنوز چشمش به راه است تا پلاکی بیاید و نشانه‌ای از شهیدش پیدا شود.   
 
حجت‌الاسلام مرادی خاطرنشان کرد: شأن جوانان این کشور اعم از شهدای عزیز و سربازان دوران دفاع مقدس و بازماندگان آنان و در حال حاضر بسیار بالاست و همه در یک درجه هستند و ان‌شاءالله همگی با آقا اباعبدالله الحسین (ع) محشور شوند.   
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار