نرم افزار محاسبات شاخص که شامل یک سری شاخص‌های تکمیلی شاخص قیمت حاکمیت شرکت می‌باشدتا یکماه دیگر رونمایی می شود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،قالیباف مدیر عامل بورس تهران امروز 19 خرداد ماه در نشست خبری که در نمایشگاه بورس،بانک بیمه برگزار شد به تشریح بازار سرمایه پرداخت و گفت: وضعیت بازار از لحاظ ارزش کل معاملات از ابتدای سال تاکنون به 2 میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با سال گذشته 7 درصد رشد داشته است.
 
وی اظهار کرد: معاملات خردبلوک به 9 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته 42 درصد رشد پیدا کرده است واز بورس از نظر میزان معاملات در وضعیت مطلوبی قرار دارد  و میزان شاخص معاملات  از سه دفعه به 1600 دفعه در سال‌جاری رسید که حاکی از رشد  88 درصد ی است.
 
 قالیباف در ادامه گفت:  جدیدترین شرکت پذیرفته شده سهام نفت سپاهان بود که 10 درصد سهام از طریق بورس عرضه می‌شود و دیگری شرکت سنگ آهن صبانور انتقالی از فرابورس بوده است.
 قالیباف تصریح کرد: 5 شرکت جدید دیگر از فرابورس و 5 شرکت در حوزه اوراق مشارکت و ابزار بدهی، پذیرش 7 ابزار بدهی که شامل 5 اوراق مشارکت و دو صکوک، همچنین چند اوراق بدهی در دست بررسی است که امیدواریم در آینده نزدیک معامله آن از طریق بورس اوراق بهادار انجام گیرد.
 
مدیرعامل بورس تهران افزود: هیئت‌های پذیرفته شده در شرکت بورس اوراق بهادار، شرکت توسعه صنعتی و بازرگانی غدیر و شرکت فولاد کاوه می‌باشد و در این میان یک فقره صکوک هم به ارزش 200میلیارد تومان از طریق سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته می‌شود.
 
قالیباف گفت: بحث طبقه شرکت‌ها بر اساس طبقه پذیرش از اردیبهشت مطرح شده و وضعیت فعلی بورس اوراق به تعداد 318 شرکت می‌باشد.
 
وی ادامه داد: در این طبقه‌بندی شش شرکت از بازار اول به بازار دوم، یک شرکت از اصلی به فرعی، یک بازار فرعی به بازار دوم، شش شرکت لغو پذیرش شده‌اند.
 
قالیباف ادامه داد: ما در شرکت بورس اوراق بهادار 66 شرکت اصلی و 66 شرکت فرعی هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در بحث میز صنایع طوری برنامه‌ریزی شده که رتبه‌بندی‌های بورس بر اساس حاکمیت مرکزی به انجام برسد.
 
وی در ادامه افزود: در حوزه ناشران چک‌لیست‌هایی داشتیم که به عنوان یک کار جدید از سمت بورس اوراق بهادار معرفی گردید همچنین در معرفی شاخص حاکمیت اطلاعاتی از طرف بورس ارائه شده که به عنوان شاخص‌‍‌های تکمیلی در اختیار بازار قرار گرفت.
 
وی در ادامه بیان کرد: نرم‌افزار محاسبات شاخص ارائه شده قرار است در یک ماه آینده رونمایی شود و در اختیار بازار قرار گیرد که شامل یک سری شاخص‌های تکمیلی شاخص قیمت حاکمیت شرکت می‌باشد.
 
قالیباف در پایان گفت: بحث آموزش بورس اوراق بهادار در تهران برنامه‌ای 200 هزار نفری است که به زودی برای آموزش عموم مردم ارائه خواهد شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سرمایه ، رتبه بندی ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار