طبق اصل پنجم قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و نسل‏‌ های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عموم تلقی می ‏‌شود.

رضا کرمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: عموم مردم به طور شرعی و قانونی در قبال حفاظت از محیط زیست مسئول هستند.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت فعالیت در این منطقه، اعتبار 730 میلیون ریالی برای اجرای پروژه ‏‌ها کافی نیست و به یاری مسئولان برای افزایش اعتبار سال 93 نیازمندیم.

کرمی محیط زیست که شامل آب، هوا و خاک است را از نیازهای اولیه و مبرم زندگی هر فرد دانست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: از این رو فعالیت ‏‌های اقتصادی و غیر از آن که به آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین در شرع مقدس اسلام نیز به این امر توجه و تاکید شده و آیات قرآن، روایات و احادیث نقل شده از معصومین (ع) گویای اهمیت حفاظت از محیط زیست است.

کرمی افزود: با توجه به اینکه سلامت جسم، روح و روان هر فرد به محیط زیست اطرافش بستگی دارد، توصیه می‏‌ شود که همه در حفظ محیط زیست خود کوشا باشند و در صورت رویت فرد خاطی به وی تذکر بدهند و برخورد جدی داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان فیروزکوه در فصل ‏‌های بهار و تابستان با هجمه حضور گردشگران مواجه است، دهیاری ‏‌ها باید در مسیر راه ‏‌ها سطل زباله قرار دهند و با نصب بنرهایی با پیام اهمیت حفاظت و توسعه محیط زیست در معرض دید گردشگران در روستاها و مکان‏‌ های مورد نظر از گردشگران بخواهند تا زباله ‏‌ها را در محیط رها نکنند.

وی ادامه داد: همچنین جمع ‌‏آوری زباله‌‏ ها و انتقال آن به مکان مناسب در پایان هر روز یا هر هفته از جمله فعالیت‏‌ هایی است که همکاری بخشداری مرکزی و بخشداری ارجمند را می طلبد/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.