"آنتونی کوردزمن" عضو مرکز مطالعات راهبردی و بين الملل آمريکا در چهاردهمين کنفرانس ساليانه هرتزليا نسبت به تبعات اقدام نظامی یکجانبه رژیم‌صهیونیستی علیه ایران هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، آنتونی کوردزمن، تحلیلگر استراتژیک آمریکا درباره پیامدهای حمله یکجانبه اسرائیل به ایران هشدار داد. 

کوردزمن در کنفرانس سالانه هرتزلیا از مخاطبان اسرائیلی خود پرسید، کدام بخش از کلمه "نه" را شما متوجه نشده اید.

وی گفت: شما باید بدانید که تصمیم اسرائیل برای حمله یک جانبه به ایران تاثیر زیادی بر روابط دو جانبه اسرائیل و آمریکا خواهد داشت. 

این تحلیلگر سرشناس آمریکایی در حالی این سخنان را بیان کرد که مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در ژنو درگیر مذاکره مسستقیم با همتایان ایرانی خود هستند. 

وی از اسرائیلی ها خواست با دید منفی به توافق پیش رو با تهران نگاه نکنند و تصور نکنند که این توافق در صورت حصول "توافق بدی" خواهد بود. 

کوردزمن با بیان این که آمریکا می تواند به سادگی با شکست روند صلح و اقدامات تاکتیکی یک جانبه اسرائیل برای دفاع از خود کنار آید، تاکید کرد اما آمریکا نمی تواند به راحتی این مسئله را بپذیرد که اسرائیل پیش از آن که توافقی حاصل شود، آن را یک "توافق بد" بخواند.

عضو مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل آمریکا در عین حال کشور  چین را یک قدرت نظامی بسیار جدی برای آمریکا توصیف کرد.

آنتونی کوردزمن گفت: واقعیت این است که آنچه که در اوکراین رخ داده است و با تغییرات ناگهانی که در موضع راهبردی ما در مواجهه با اروپا و ناتو شاهد هستیم باید گفت که واقعا نمی دانیم چه می کنیم.

وی افزود:ما به سمت استقلال انرژی حرکت نمی کنیم، دولت آمریکا همچنان در بهترین وضعیت طوری عمل خواهد کرد که  به طور مستقیم 32 درصد به واردات انرژی وابسته خواهیم بود. چیزی که مهمتر است این است که واردات انرژی حدود هشت درصد از کل واردات آمریکا را تشکیل می دهد.بیش از 80 درصد از واردات آمریکا کالاهای تولیدی را تشکیل می دهد که از این میزان 25 درصد در سه کشور آسیایی چین ، ژاپن و کره جنوبی تولید می شود درحالیکه این سه کشور به صادرات انرژی خاورمیانه وابسته هستند.

آنتونی کوردزمن افزود:چین یک قدرت نظامی بسیار جدی است و در خاورمیانه هیچ قدرتی نیست که ما را تهدید کند و یک قدرت متعارف  نظامی باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار