رامینه گفت: شرکت‌های عضو جامعه مهندسان مشاور ایران از دولت ۴۰۰ میلیارد تومان طلب دارند که متأسفانه این مورد باعث تعطیلی بسیاری از شرکت های مهندسی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛هرمز رامینه رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران در خصوص همایش 3 روزه آمایش سرزمین ،گفت: بعد از گذشت نزدیک به نیم قرن از پیدایش آمایش سرزمین در ایران و 40 سال تجربه عملی در تهیه برنامه‌هایی از این دست اگرنه ضروری، دست کم سودمند است که دست‌اندرکاران آمایش سرزمین یعنی مسئولان، پژوهشگران و مشاوران گرد هم بیایند و با هم‌اندیشی این تجربه را مرور کنند و نکات مثبت و احیاناً منفی آن را دریابند.
 
وی افزود: چند بخشی و میان بخشی بودن آمایش سرزمین ایجاب می‌کند در تهیه آن تخصص‌های متعدد و متنوع شرکت کنند پس همایش پیش‌رو که در روزهای 21، 22 و 29 خرداد ماه سال جاری به وسیله معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، مؤسسه عالی آموزش و پژوهش در مدیریت و برنامه‌ریزی، دانشگاه شهید بهشتی، مرکز پژوهش‌های مجلس، بنیاد آب ایران و جامعه مهندسان مشاور ایران و با شرکت مسئولان برنامه‌ریزی و اعضای جامع مهندسان مشاور تشکیل می‌شود.
 

به گفته رامینه ، با شرکت در این همایش، جامعه مهندسان مشاور ایران با 860 شرکت عضو در 25 رشته متفاوت و 13 شعبه استانی (به جز تهران) می‌خواهد آمادگی خود را برای مشارکت در تهیه برنامه ششم توسعه با رویکرد آمایش سرزمین اعلام کند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در این همایش ضمن پرداختن به کلیات برنامه، آمایش سرزمین، هدف مشخص این است که برخی از گره‌های عملی کار به بحث گذاشته شود و از این رهگذر تا جایی که میسر است، تفاهم و اجماعی بدست آید.
 
رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران با اشاره به اینکه جامعه مهندسان مشاور  در سطح بین المللی فعال است ،گفت:  فدیک یک مرجع جهانی به شمار می رود که تمامی سازمان های مالی جهانی به این مرکز برای منعقد کردن قراردادهای مالی مراجعه می کنند.

رامینه در ادامه گفت: ایران نیز برای برقرار کردن ارتباط با سطح جهان به فدیک مراجعه می کنند.

وی در ادامه توضیح داد: با تلاش شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور سعی شد در اردیبهشت سال‌94 کنفرانس سالانه  در بخش آسیایی و اقیانوسه در تهران برگزار گردد.

رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران با بیان اینکه نمایندگان از 150 کشور خارجی در این کنفرانس مراجعه می کنند افزود: جامعه مهندسان همکاری تمامی مسئولان دولتی را برای برگزاری هرچه بهتر این همایش را می طلبد.

رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران گفت: شرکتهای عضو جامعه مهندسان مشاور ایران از دولت ۴۰۰ میلیارد تومان طلب دارند که متأسفانه این مورد باعث شده بسیاری از شرکت‌ها یا تعطیل شوند و یا اقدام به تعدیل نیروی انسانی کنند.

رامینه در خصوص این سوال که جامعه مهندسان مشاور ایران چه میزان طلب از دولت دارند،گفت: شرکت‌های عضو جامعه مهندسان مشاور ایران از چند سال گذشته و بیشتر در دولت دهم طلب زیادی از دولت دارند و بدهی دولت به این دلیل بود که دولت از عهده پرداخت پول به مشاوران مهندس (صنعت احداث) بر نمی‌آمد.

وی ادامه داد: اگر قرار است کشور توسعه یابد باید از بخش خصوصی استفاده شود که این موضوع در دنیا ثابت شده است.

رامینه با اشاره به اینکه شرکت‌های دولتی رشد کرده‌اند، گفت: شرکت‌های دولتی در دولت گذشته رشد زیادی پیدا کرده‌اند و این موضوع همچنان ادامه دارد.
 
رامینه گفت: تعداد زیادی از شرکتهای جامعه مهندسان مشاور ایران در یک حالت سکون قرار گرفته‌اند و تعداد زیادی از شرکتها نیز از گردونه خارج شده و با مشکل زیادی ادامه حیات می‌دهند.

رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران اظهار داشت: سرمایه انسانی یکی از ارکان اصلی و اساسی شرکت‌های مهندسان مشاور است که متأسفانه بسیاری از نیروهای انسانی این شرکت‌ها در حال خارج شدن از کشور هستند.
 
وی توضیح داد: آمار دقیقی از اینکه چه تعداد شرکت ورشکست و یا تعطیل شدند، نداریم اما موضوعی را که می‌توان با قاطعیت گفت این است که این شرکت‌های مهندس مشاور در حال حاضر با 40 درصد ظرفیت کار می‌کنند.
 
وی افزود: ارقام دقیقی نیز از میزان طلب شرکت‌های مهندسان مشاور از دولت وجود ندارد اما حدوداً می‌توان گفت این میزان طلب در حال حاضر حدود 400 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهندس ، مشاور ، طلب ، آمایش ، سرزمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار