تیم فوتبال بلژیک یکی از تیم های حاضر در جام جهانی 2014 در گروه H این رقابت ها با تیم های الجزایر، روسیه و کره جنوبی هم گروه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک با 30/528 کیلومتر مربع مساحت کشور کوچکی است در اروپای شمالی که با حکومت سلطنتی اداره می شود پایتخت این کشور بروکسل است.

بلژیک در زمینه سیاسی نقش پررنگی در اروپا دارد بطوری که از بنیانگذاران اتحادیه اروپا  و پیمان آنلانتیک شمالی  بوده است از سال 1830 بلژیک استقلال یافت و از سال 1994 با تغییر قانون اساسی دارای دولت فدرال است. این کشور 10 میلیون نفر جمعیت دارد و میانگین سنی آن 41سال است.

از لحاظ اقتصادی بلژیک با جمعیت متراکم در قلب یکی از مهم ترین مناطق صنعتی جهان قرار گرفته است اقتصاد این کشور بر پایه بخش خصوصی اداره می شود.

 بلژیک اولین کشور اروپایی بوده که دستخوش انقلاب صنعتی شد و به سرعت در صنایع معدن و فولاد سازی توسعه یافت.

قانون اساسی بلژیک بر جدایی دین از سیاست و دولت از کلسیا تاکید دارد.

 در کشور بلژیک دین رسمی وجود  ندارد ولی کلیسای کاتولیک در بیشتر نقاط این کشور به چشم می خورد در این کشور 3 گویش زبانی رایج است بطوری که 60 درصد مردم مناطق آن زبان هلندی با گویش  فنلاندی و 40 درصد از مناطق این کشور از جمله والونی فرانسه زبان هستند.

در منطقه پایتخت هر دو زبان در نهادهای دولتی رایج است و کم تر از  مردم بلژیک به زبان آلمانی صحبت می کنند.

 فوتبال بلژیک

اگر مدعیان قدیمی را کنار بگذاریم بلژیک یک قدرت نوظهور در جام جهانی 2014  خواهد  بود که اصلا نباید آن را دست کم گرفت.

 بلژیک در مقدماتی  جام جهانی 2014 اروپا موفق شد با 26 امتیاز درصدر گروه A به این جام راه یابد.

در سالهای گذشته مطرح ترین فوتبالیست بلژیک ژان مارک بوسمن بود که نه به خاطر درخشش در میدان که به دلیل یک دعوای حقوقی و ایجاد یک قانون جدید در  فوتبال به شهرت رسید.

تیم ملی بلژیک تاکنون توانسته است 11 برد در جام جهانی حضور داشته باشد بهترین نتیجه را در جام جهانی 86 مکزیک کسب کرد که موفق شد در مکان چهارم این رقابت ها قرار بگیرد.

این تیم در جام جهانی 2014 در گروه H با تیم های الجزایر ، روسیه و کره جنوبی به رقابت خواهد پرداخت این تیم امیدوار است باداشتن ستاره های شاغل در تیم های بزرگ اروپایی حضور موقتی را در این جام تجربه کند.

 ستاره های بلژیک

 با نگاهی به ترکیب تیم بلژیک با 11 بازیکن  نام آشنا مواجه می شویم که حضور تمامی آنها در قالب یک تیم قدرت بالای آن تیم را به نمایش خواهد گذاشت.

دروازه بان و خط دفاعی

 حفاظت از دروازه بلژیک بر عهده کورتوا جوان قرار دارد که در حال حاضر سنگربان اتلتیکو مادرید است و فصل پیش از نظر تعداد سیو جزء بهترین های لالیگا بود و در جام قهرمانان اروپا نیز با واکنش های مناسب خود نقش پررنگی در حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان اروپا ایفا کرد.

کمپانی مدافع سرشناس تیم منچستر سیتی یکی از مهره های خطر دفاعی بلژیک است که در کنار فن بوتین مدافع کهنه کار بایرن مونیخ خط دفاعی مستحکمی برای بلژیک ساخته اند. در کنار این دو مدافع باید توماس فرمائلن  را نیز از یاد نبریم این مدافع باشگاه آرسنال یکی از ستاره های خط دفاعی بلژیک به شمار می رود .

یان فرتونگن مدافع تاتنهام چهارمین مدافع مستحکم  تیم ملی بلژیک است.

وجود این چهار مدافع با سطح فنی بالا در کنار هم بی شک از تیم ملی بلژیک تیمی با خط دفاعی بسیار قوی ساخته است.

خط هافبک و حمله

 ادن هازارد ستاره تیم فوتبال چلسی قلب خط هافبک بلژیک است این بازکین خلاق و با استعداد که فصل پیش در میان پیشنهادات تیم های بزرگ اروپایی به تیم  چلسی پیوست در کنار مروان فلینی هافبک جدید منچستر یونایتد خط هافبکی خلاق و خطرناک برای تیم ملی بلژیک ساخته اند.

 موسی دمبله از باشگاه تاتنهام و الکس ویستل ستاره جوان و گران قیمت باشگاه زنیت که با مبلغی  بالا  از بنفیکا راهی این تیم روسی شد از دیگر چهره های شاخص بلژیک در خط  هافبک به شمار می روند.

کوین دی بروین هافبک تهاجمی تیم ملی بلژیک که در باشگاه چلسی توپ می زند از دیگر ستاره های جوان  و آینده دار کشورش به شمار می رود.

در خط حمله این تیم نیز می توان به روملو لوکاکا ستاره  جوان اورتون که به صورت قرضی از چلسی در این تیم حضور یافته است و کریستین بنتکه ستاره خط حمله استون ویلا اشاره کرد.

 بازیکنان نام برده شده  تنها گوشه ای از استعداد های ناب فوتبال بلژیک هستند که توانسته اند نام کشورشان را در بین 10 تیم برتر فوتبال  جهان قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار