عضو هیئت مدیره انجمن فولاد با بیان اینکه جلسات متعددی را جهت تشکیل کنسرسیومی متشکل از مصرف کنندگان عمده قراضه برگزار کرده‌ایم، گفت: متاسفانه اکثر اوقات ارز به واردات محصولات نهایی فولاد اختصاص می‌یابد.

احمد خوروش، عضو هیئت مدیره انجمن فولاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه به دلیل مسائلی همچون محدودیت ارز، میزان واردات در حوزه فولاد کاهش یافته است، اظهار داشت: گاهی اوقات وارداتی در این حوزه انجام می شود که به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی رسد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: به عنوان مثال کشور در حوزه قراضه نیازمند واردات است ولی متاسفانه ارزی به این موضوع اختصاص داده نشده و از آن طرف این ارز برای واردات محصولات نهایی به کار گرفته می شود.

وی با بیان اینکه تولید محصولات نهایی در کشور به خوبی انجام می شود و نیاز به این میزان واردات نیست، ادامه داد: همچنین در حوزه صادرات، افراط صورت می گیرد به گونه ای که به نیاز بازار داخلی لطمه وارد می کند.

خوروش با یادآوری اینکه هم اکنون کشور نیاز مبرم به قراضه دارد، گفت: در این خصوص در انجمن فولاد با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسات متعددی را جهت تشکیل کنسرسیومی متشکل از مصرف کنندگان عمده قراضه برگزار کرده ایم.

وی با بیان اینکه تشکیل این کنسرسیوم برای ایجاد زیربنای لازم جهت واردات قراضه خواهد بود، تصریح کرد: اگر این کنسرسیوم ایجاد شود قراضه با تشکیلات منظمی وارد خواهد شد که از این طریق قطعا به موفقیت می رسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار