معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و دبير اجرايي برنامه تحول نظام سلامت در استان چهارمحال و بختياري از كاهش ۶ درصدي آمار سزارين از زمان اجراي اين برنامه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

اكبر سليماني افزود: ترويج زايمان طبيعي از بسته هاي حمايتي دولت در برنامه تحول نظام سلامت است كه خوشبختانه با ارائه آموزش هاي لازم به مادران باردار و اعمال سياست هاي تشويقي براي متخصصين زنان و ماماها با روند خوبي در استان چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.
وي‌ آگاهي مادران باردار از عوارض سزارين براي خود و نوزادشان را مهمترين عامل بازدارنده براي انجام عمل سزارين عنوان كرد و افزود: سزارين عمل جراحي بزرگي است كه عوارض متعددي براي نوزاد و مادر در بر دارد.
وي گفت: متاسفانه تولد اولين نوزاد با انجام سزارين موجب ايجاد محدوديت هايي براي زايمانهاي بعدي به روش طبيعي مي گردد و مادر و نوزاد را در بارداري هاي بعدي در معرض خطر قرار مي دهد.
وي از برگزاري دوره هاي آموزشي در خصوص زايمان طبيعي براي مادران بارداري كه در هفته ۲۲ تا ۳۷ بارداري قرار دارند خبر داد و افزود: در حال حاضر اين دوره هاي آموزشي در بيمارستان هاي ولي عصر بروجن و هاجر(س) شهركرد برگزار مي گردد.
دبير اجرايي برنامه تحول نظام سلامت استان افزود: متقاضيان با مراجعه به شبكه بهداشت و درمان شهرستانهاي شهركرد و بروجن مي توانند مرفي نامه شركت در اين دوره هاي دريافت کنند./ش/ن
برچسب ها: سزارین ، سلامت ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.