آئین‌نامه جدید انضباطی فردا منتشر می‌شود؛

نصیرزاده: کسر امتیاز از باشگاه‌ها، در آئین‌نامه جدید انضباطی حذف شد

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: آئین‌نامه جدید انضباطی فردا در سایت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر منتشر می شود.

هوشنگ‌نصیرزاده رئیس‌کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال درگفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: آئین‌نامه جدید کمیته انضباطی و کمیته داوران فردا از طریق سایت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر به اطلاع تمام باشگاه‌ها و بازیکنان خواهد رسید.

نصیرزاده اظهار داشت: براساس آئین‌نامه جدید داوران برگزاری کلاس‌های داوری درجه 3 و ارتقای آن به درجه 2 به استان‌ها واگذار شده است.

وی بیان کرد: آئین‌نامه جدید کمیته داوران 19 آذر 92 در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به تصویب رسید ولی از آن‌جا که کسر امتیاز از باشگاه در آئین‌نامه جدید دیده نشده بود قرار شد براساس مصوب مجمع از فصل 93 در مسابقات اجرایی شود.

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در این آئین‌نامه به طور کامل اعتراض در طول مسابقات ممنوع شده و تمام باشگاه‌ها در سراسر کشور اگر اعتراض به حضور بازیکنان دارند آن را تا یک هفته قبل از بازیها باید به اطلاع برسانند تا مسابقات با وقفه مواجه نشود.

وی اظهار داشت: از این به بعد چیزی به نام نتیجه 3 بر صفر برای حضور بازیکن غیر مجاز در فوتبال ایران وجود ندارد، مگر اینکه مدارک جعلی، که به نوبه خود مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

نصیرزاده عنوان کرد: آئین‌نامه جدید کمیته انضباطی که در مقام یکسان‌سازی با استاندارد مدرن فوتبال تنظیم شده است. بر این اساس هر کس به داور اتهام‌زنی کند بلافاصله توسط رئیس کمیته انضباطی تا یک هفته و در صورت محکومیت در کمیته انضباطی تا یک ماه محروم می‌شود.

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال بیان کرد: افرادی که داوران را بدون اینکه مدارک موجود به فدراسیون فوتبال بدهند، به جانبداری متهم کنند، تا شش ماه برای آنها محرومیت در نظر گرفته می‌شود. این قانون به تبعیت از استانداردهای اروپا و قوانین بین‌المللی برای دفاع از سلامت مسابقات و شأن و جایگاه داوری تدوین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار