مشاور صنایع شیر ایران با بیان اینکه طبق آمار بانک مرکزی مصرف سرانه شیر در کشور پایین آمده است گفت: بیشتر شیر تولیدی کشور به شیرخشک تبدیل و صادر می‌شود.

حسین چمنی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنان برخی مسئولان مبنی بر عدم کاهش مصرف شیر در کشور افزود: ما این موضوع را در 75 شهر مورد مطالعه قرار دادیم و نتایج بدست آمده از این مطالعه حاکی از کاهش مصرف شیر در کشور است.
 
وی با بیان اینکه ادعاها باید بر اساس مستندات دقیق علمی و آمار مطرح شود اضافه کرد: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بارها اعلام کردند که مصرف سرانه شیر در کشور با کاهش همراه بوده است.
 
چمنی افزود: در اینکه مصرف سرانه شیر در کشور کاهش یافته شکی نیست اما می‌شود در مورد میزان آن بحث کرد.
 
وی با بیان اینکه عده‌ای از این دروغ‌گویی‌های خود منظور خاصی دارند تأکید کرد: برخی دوستان تنها جوساز هستند، زمانی که مرجع معتبری مانند بانک مرکزی اعلام می‌کند طی مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها مصرف شیر در کشور کاهش یافته است اظهارنظر دیگران در رابطه با عدم کاهش مصرف بی‌معنی است.
 
چمنی افزود: کسانی که چنین اظهارنظراتی می‌کنند حتی یک ریال هم برای مطالعه و بررسی در این رابطه هزینه نکرده‌اند و به همین دلیل حق ندارند نظر خود را به شکل رسانه‌ای اعلام کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: این عده حتماً منظور خاصی دارند که مرجعی مانند بانک مرکزی را زیر سوال می‌برند.
 
چمنی با اشاره به حرف‌های این مسئولان مبنی بر اینکه میزان شیر تولیدی کشور کاهش نیافته و اگر مصرف سرانه پایین آمده پس باقیمانده تولید به کجا می‌رود گفت: باقیمانده تولید صادر شده است.
 
وی افزود: ایران تا سال 91 به دنبال واردات شیر خشک بوده اما در سال 92 به بزرگترین صادرکننده شیرخشک در منطقه تبدیل شده است.
 
چمنی در پایان تأکید کرد: مسئولان نباید این موضوع را کتمان و مرجع معتبری مثل بانک مرکزی را به دروغ‌گویی متهم کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: شیر ، شیرخشک ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار