عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پول در نظام اسلامی بدون ربا و افزودن‌های دیگر است و زمینه قرض بدون بهره باید در جامعه فراهم آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی   اظهار داشت:‌ کار و کاسبی اگر بخواهد رونق بگیرد و زمینه بیکاری و گرانی از جامعه برچیده شود باید پول در خرید و فروش‌های جامعه اسلامی به معنای واقعی به کارگیری شود نه اینکه عده‌ای بخواهند پول را ابزار ثروت‌اندوزی و مال‌اندوزی قرار دهند.

وی با بیان اینکه پول در نظام اسلامی بدون نیاز به بهره و ربا می‌تواند عامل ترویج و رونق اقتصادی، کار و اشتغال باشد، گفت: شایسته است در جامعه اسلامی قرض‌الحسنه بدون بهره رونق بگیرد تا همه بتوانند به نقطه‌ای از توانمندی برسند که ریشه‌های فقر برطرف شده و زمینه اصلاح جامعه با پول اسلامی فراهم آید.

آیت‌الله حائری‌شیرازی ضرورت ترویج مهریه حضرت زهرا(س) را به عنوان مهرالسنه یادآور شد و افزود: بهترین زن در نظام اسلامی کم‌مهریه‌ترین آنهاست چرا که حضرت زهرا(س) با 500 درهم معادل پول 50 گوسفند هم هزینه عقد و عروسی و زندگی مشترک با حضرت علی(ع) را فراهم آورد و هم امام متقیان مهریه حضرت زهرا را نقد پرداخت کرد.

وی با انتقاد از مهریه‌های سنگین در جامعه اسلامی که مانع بزرگ در امر ازدواج و رونق آن است، بیان کرد: باید تجملات و هزینه‌های گزاف از زندگی جوانان ما و تشکیل خانواده برطرف شود تا بر اساس سنت رسول گرامی اسلام امر ازدواج و تشکیل خانواده مقدس‌ترین حرکت است ریشه بگیرد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های کشور افزود: جامعه اسلامی ما به مانند یک نماز جماعت است و یک نماز جماعت دو امام جماعت ندارد بلکه جامعه ما باید به یک نفر اقتدا کند تا خود را با امام جماعت هماهنگ کنند.

آیت‌الله حائری‌شیرازی در ادامه ریشه حبل‌الله را به عنوان ریسمان پیوند الهی و تحکیم وحدت امت اسلامی، تکیه بر قرآن و عالمان دینی و ولی زمان بیان کرد و گفت: اگر وحدت جامعه اسلامی در کانون ولایت باشد گذر از مشکلات و اصلاح جامعه اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، ترویج ، قرض ، الحسنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.