انتخاب سفیر جدید سریلانکا در تهران به عنوان یک مسلمان نشان دهنده تدبیر و حکمت رهبران کشور سریلانکا است .

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل ا ز مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار  خود با "محمد فیضل راضین" سفیر جدید سریلانکا در تهران ضمن بیان این مطلب گفت:  دو کشور از دیر زمان روابط فرهنگی و همکاری های خوب و نزدیکی با یکدیگر داشته اند.
 
وی ضمن تاکید بر گسترش روابط بین دو کشور به توافقنامه های فرهنگی موجود در این حوزه  اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود ؛ در راستای تنظیم برنامه مبادلات فرهنگی بین دو کشور توافقنامه ای تهیه و امضا شود .
 
جنتی با اعلام آمادگی کشور ایران برای گفت و گو با دانشمندان مسلمان و بودایی سریلانکا ادامه داد: جای بسی خرسندی است که مسلمانان کشور سریلانکا که در مقایسه با بودایی ها به عنوان دین اقلیت محسوب می شوند‌؛ برای انجام امور خود از آزادی عمل برخوردارند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لازم است انجمن دوستی بین دو کشور فعال و تقویت شود زیرا می تواند در گسترش روابط بین دو کشور نقش به سزایی ایفا کند.
 
وی با اشاره به همکاری های دو کشور در زمینه های سینمایی و تلویزیون افزود:  زمینه گسترش این ارتباط با سریلانکا به خوبی فراهم است ؛ و این آمادگی در زمینه های علمی،‌فنی و دانشگاهی هم وجود دارد.
 
جنتی همچنین از آمادگی کشورمان برای هر گونه کمک به مسلمانان کشور سریلانکا در زمینه حج و زیارت و فراهم کردن تسهیلات رفت و آمد آنها به اماکن زیارتی خبر داد.
 
وی تاکید کرد: ایران در زمینه ای روابط فرهنگی هیچ محدودیتی با کشور سریلانکا ندارد و امیدوارم روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور نیز گسترش یابد.
 
جنتی با اشاره به وجود برخی آثار تاریخی کشورمان در شهرهای مختلف از جمله شیراز،‌اصفهان‌، کرمان و شوش گفت: با توجه به قدمت تاریخی و فرهنگ و تمدن دیرینه ایران، زمینه هر گونه همکاری در بخش میراث فرهنگی با کشور سریلانکا نیز فراهم است.
 
در ادامه این دیدار سفیر سریلانکا در تهران نیز با ابراز خرسندی از گسترش روابط دو کشور به ویژه در حوزه فرهنگی هنری گفت: همه تلاش بنده کمک به مسلمانان کشورم است و در جهت گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور به ویژه از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار